Isu Keluarga

Remaja Prmpuan Mengalami Kerakkan Pigang dan Tngkuk

Masalah dalam kalangan remaja ketika ini biasanya mudah tersebar menerusi media sosial.
Pelbagai kesiIapan yang dilakukan oleh mereka menjadi bahan bualan netizen kerana dirakam dan dimuat naik ke media sosial untuk meraih viewers.
Menerusi satu perk0ngsian yang tular di Twitter milik seorang pengguna dikenali sebagai @4shrf, dia telah memuat naik rakaman video sekumpulan remaja perempuan bergadvh di satu kawasan perumahan.
Menurut @4shrf, remaja tersebut juga turut membuat live di media sosial masing-masing ketika ‘proses’ membantai seorang remaja lain dilakukan.
Hal tersebut menjadi tuIar apabila ada yang meninggalkan komen dan membuat rakaman skrin di telefon bimbit masing-masing.


Pangkat Adik Long Kawasan ni

Kecik² dah panas baran. Lain macham

Satu kawasan memang terkenal budak ni

Difahamkan, mngsa yang dibeIasah telah membuat lap0ran poIis dan pengguna Twitter itu juga telah menyertakan sekali saIinan tersebut.
Menerusi ‘rep0rt’ polis berkenaan, kes pergadvhan didkwa atas aIasan berebut abang angkat.
.


Dalam thread yang dibuat di Twitter itu juga, didapati mngsa mengalami kecederaan dan telah dibawa ke unit kecemasan untuk mendapatkan rawatan.

Selepas video tersebut tuIar, seorang remaja yang dipercayai menjadi ‘ketua’ dalam membantai remaja lain itu telah tampil menjelaskan keadaan.
Menurutnya, kejadian tersebut berpvnca daripada ftnah-menftnah dan bukan sebab ‘jantan’ seperti yang didakwa.
Namun begitu dia mengaku memukul remaja itu kerana berasa m4rah.

Katanya Bukan Sebab Rebutkan Lelaki

 
Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata wrganet telah meninggalkan k0men diruangan Twitter @4shrf dengan pelbagai maklum baIas.
Ramai yang mengecam tindakan gadis berbaju kuning itu yang berIagak seperti taiko dengan memvkul rakan sebaya sesuka hati.
Dan menasihati mereka semua supaya tidak melakukan hal-hal kurang bijak itu lagi di kemudian hari.
Sumber: Twitter @4shrf, Nuha Kefli (OMM), Twitter @4shrf
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!