Isu Keluarga

Ada satu hari tu saya struggle masak sebab anak saya kalau saya tinggal dia menangis nak dukung sampai lah siap masak

SAYA NAK TANYA PENDAPAT SBB DAH BUNTU. saya berkahwin hampir 2 tahun, masa sebulan kahwin 2020 masa tu, alhamdulillah allah bg rezeki awal, saya mgndung. alahan saya teruk, kebetulan masa tu baru kecoh pasal co vid, saya tggal di rumah mertua.

PKP di situ, sangat perit, suami balik asyik marah2 saya, katanya saya PEM4LAS, dia balik kerja dia urus ahli keluarga lain yg ada dirumah mertua. pasal makan minum saya, dia tk peduli saya mcm mana.

saya pun ada bt salah sepanjang baru kahwin tu, saya tak MASAK, semua mertua masak dan saya ada masalah dgn mertua jugak, katanya saya malas tak urus suami. saya tak tahan, saya mintak balik rumah mak saya, dia larang dan lafaz talak.

Kami pegi mahkamah, dan tggu bicara kes sepanjang tggu tu saya hadap alahan sorang, pegi klinik semua sorang, mengidam cari sendiri spanjang PKP tu dh naik mahkamah, hakim cakap talak tk jatuh.

kami bersama semula raya haji 2020 dan kami pindah duduk rumah sewa. tahun ni 2021, seminggu sebelum raya, saya MINTA CERAI, sbb saya dh tak tahan, sepanjang kami bersama dari raya haji tahun 2020, serba serbi tk kena.

time mgndung saya masak dgn perut besar, letih semua saya buat, tp ada beberapa kali BREAKFAST saya tk masak, masak LUNCH lmbt atau tak masak, dia kata saya PEM4LAS TAK JAGA SUAMI sedangkan setiap hari saya kemas rumah, mop, sapu, lipat baju, jemur baju, semua saya bt dlm rumah.

Dia balik saya sediakan semuanya makan
bila dh beranak, saya masak selalu siap lambat, sbb anak biasa la kejap nak susu, kejap itu kejap ini, dari bngun tido smpai esok saya yg urus anak 100% dia balik main phone tgok fb tgok tiktok tgok movie je,

kalau saya bgtau saya tk larat masak dia kata ok, esok tu dia kata la saya pemalas la kena berjimat la. Ada bulan puasa haritu dia tak beli brg basah lain dia beli ayam je so hari2 saya masak ayam.

Ada satu hari tu saya struggle masak sebab anak saya kalau saya tinggal dia menangis nak dukung sampai lah siap masak, dia ckp taknak makan sbb dh jemu, dia bukak beli, hancur hati saya mmg tak urus anak, saya urus walau hari dia CUTI, saya mcm stress, serabut

Sekarang kami tggu mahkamah bukak, saya ada ajak rujuk, ajak berubah sama2 perbaiki balik semuanya, dia taknak, dia kata akan jadi balik semua ni saya yg mintak cerai bukan dia, so dia dah taknak

APA PENDAPAT AWAK SEMUA? saya buntu sgt, saya nk selamatkan rumahtgga ni sbb kesiankan anak saya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.