Isu Keluarga

Masalahnya sekarang adalah saya sudah mempunyai teman lelaki tapi saya tetap masih tidak boleh nak move on kerana lelaki itulah  yang pertama menyentuh saya

Salam admin. Saya malu nak guna fb betul saya. Bismillahirrahmanirrahim. Pertama sekali. Saya belum berumah tangga. Cuma saya mahu meluahkan tentang perasaan saya.

Saya takut jika saya sembunyikan/ simpan sendiri2 nanti saya akan tertekan dan saya takut mungkin akan melakukan hal buruk.
Saya mahu luahkan tentang cerita saya dan dia.

Namun si dia bukan siapa2 kepada saya tetapi hanyalah Kawan baik kepada abg saya. Dan rapat dengan family saya dan lama sejak saya sekolah rendah. Jarak umur saya dan dia hanyalah 2 tahun. Dia dan abg saya rapat, rumah pun tak jauh.

Tapi masa bersekolah dulu. Dia selalu lepak dan bermalam rumah saya. Apa yg terjadi?  Terjadilah kisah lelaki pertama menyentuhku. Saya pun masih tak tahu apa erti terlanjur (masa tu umur saya 13.

Dia ajak saya buat hubungan masa tu saya langsung tak ada perasaan dekat dia. Tp dah semakin kerap kami terlanjur. Timbul perasaan suka, kasih dan syg terhadap dia. Tp dia tak tahu dan tak suka kat saya pun. Saya tahu.

sbb masa tu saya bersekolah sama2 ngan dia. Dia ramai peminat sebab dia ada rupa dan atlet kat sekolah, dia pemain bola tampar dan rugby. Saya tak la rupawan. Nak katakan atlet pun tidak.

Senang cakap tak da kelebihan dlm diri ini. Kami kerap terlanjur masa saya form 1 dan dia form 3. Sampai la saya form 2 dah jarang bersama tapi dia masih pujuk rayu nak juga.

Sbb saya sedih dia ada gf tp nak buat dengan saya. Lama2 dia tak minta dah dengan saya.. lagipun saya dah tak mahu sbb kiranya saya da sedar dan insaf. Maafkan aku ya Allah. saya pun tak ingat bila last kami terlanjur.

Tp perasaan saya masih ada. Tiap kali terjumpa atau berjumpa disekolah atau rumah saya. Saya akan cuba elak.. saya sangat menyesal atas apa yg terjadi.. kalau lah saya lebih berhati2 dan tidak bdoh.

saya sedar saya silap dan salah namun adakah ini salah saya sendiri? Saya masih tidak tenang smpai sekarang. Saya bukan anak dara lagi.. saya malu  dengan diri sendiri.

tp say teruskan kehidupan mcm biasa. Biarkan masa berlalu. Zaman sekolah da habis. Dia pun dah kerja. Saya pun dah kerja. Namun perasaan masih ada. 1 hari tu. saya dengar berita dari abg saya.

Si dia dah  nk bertunang. Betapa hancur dan sakitnya hati saya padahal masa tu saya dah ada bf ( maafkan saya sbb masih x boleh lupakan kenangan lalu.) saya cuba move on.

Saya cuba banyak kali. Tp asyik teringat malam2 bersama dia masa zaman sekolah dulu. saya berdoa minta dengan Allah.. saya mahu lupakn semua tu dan teruskan perjalanan hidup.

Namun masih terngiang2 dia dlm kepala otak saya. Dia dah jd tunangan org entah xtahu 2/3 tahun. Tup2 putus tunang sbb tunang dia curang. saya x gembira atau sedih.

Perasaan saya bercampur. Tp saya x ambil kisah sangat sbb saya pun ada bf. Lagipun apa kaitan dia dengan saya? Dia cumalah masa lalu yg menghancurkan hidupku..
Ohya.. lps dia putus tunang. dia cari kerja baru, xdpt2.

Last2 dia guna kabel masuk kja gov. Dpt kja da tp entah tetap atau x. Entah! Malas nak ambl tahu..emm masa dia sedang under probation. Ada 1 hari tu saya chat dia. saya tnya khabar..

malam tu juga saya luahkan semua. Saya ckp saya suka dia lama dah. Saya bagitau x move on and masih simpan perasaan sbb dia yg pertama.. like I expected. Dia ckp dia x perasan dan tak tahu plus sy dh ad bf. Please.

Niat saya nak luah dengan dia masa tu sbb saya dah penat simpan semuanya. Penat sangat. Hati dan fikiran saya dah sempit. Salah saya juga sbb kadang saya stalk ig & fb dia sbb dia hide status wsap dr saya..

saya x salahkn dia dlm smua ni. Saya akur saya juga salah. lepas saya luah. Dia semakin menjauh, sblm saya luah pun mmg dia mnjauh tp kalini sangat terasa. Kami x pernah ada apa2..

tp saya x tunjuk ngan orang yg saya sedih atau terluka. Memandangkan dia pun dah mcm tu.. saya tahu dia ada gf, lepas dia putus tunang tu dia xpercaya perempuan da. Mungkin ini adalah jodohnya.

Yang membuka pintu hatinya.. ya Allah hatiku hancur.. memang betul pun. Saya dpt tahu dia dah nak bertunang pd bln 10 ni.. xlama bertunang katanya mungkin dlm 2 bulan lpstu kahwin. Tambah saya hancur hati.

Masalahnya sekarang saya sudah mempunyai teman lelaki tapi saya saya masih tidak boleh nak move on kerana lelaki itulah  yang pertama menyentuh saya. Saya setia dah 3 tahun bersama bf saya yg sekarang ni.

Cuma itu jer mslh sy, kdg terimbas memori lalu. Bf masa lalu saya pun curang dkt org lain. saya setia sbb saya takut d tinggalkan. Saya trauma. Namun apakan daya,  lelaki yg ambil dara  ku tinggalkan aku lepas dpt apa yg dia nak.

Maaf kalau cerita saya pnjg sangat dan mungkin tak tersusun.. saya cuba sdya upaya taip baik2 ketika saya sendiri sdg sakit hati. Doakan saya move on dan lupakan semua nya.. sy pernah berdoa untuk sy dpt amnesia tp x masuk akal pla. Hmm..

In Shaa Allah.. saya cuba lupa dan lepaskn kenangan lalu. Biarlah masa yang mengubat semua. Lps luahan saya ni, saya tahu,, akan ada komen positive dan negative. Saya da sedia mental kuat2 tuk terima tomahan anda..

yg pnting saya dah luah.. bnyk lg sy nk taip tp dah xlarat ungkit kenangan tu..  thanks yang membaca dan bagi komen baik atau buruk..

Assalamualaikum wbt. Terima kasih admin sbb post luahan saya.. terima kasih sangat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.