Isu Keluarga

3 hari lepas saya tanya kalau dia ada ada jumpa ke lelaki tu ke tapi dia cakap takde padahal saya dah syak sesuatu sebab leher ye tu merah2

Salam admin. tolong hide profile saya. saya nak minta pendapat dlm grp KRT. Saya bukanlah yang baik seperti suami2 yang ada di luar sna. saya juga seorang yang panas baran. tapi kamu nilai lah sendri.

Saya dengan dia sudah hampir masuk 4 tahun bersma. Dalam 4 tahun kami belum ada anak.. saya tak kesah sangat sebab dia pun lasak juga kalau buat kerja. saya nak tanya kenapa perempuan suka menipu dan tak jujur dengan suami sendri?

Saya sebgai suami pun ada naluri juga. saya sudah lama tau dia ada hubungan dengan lelaki itu tapi semua kata2 yang dia pernah cakap saya percaya buta2. hp lock. kalau dapat pinjam pun app semua ye lock. tak nak bagi tengok atau baca wsap tu.

kenapa jadi perempuan perlu banyak muslihat? Nak cakap kurang kasih sayag tak juga. sebab kerja rmh saya yang buat selalu. cuci kain, memasak, lipat kain, kemas rumah, bagi nafkah, dan malah saya juga sarungkn stokin masa dia tido (kaki dia tak boleh kena angin.

Cepat sakit) saya taktau nak cakap ape. saya sebagai suami pun ada hati juga tapi saya dalam diam selalu makan hati. hampir setahun. 3 hari lepas saya tanya kalau dia ada ada jmpa lelaki tu ke tapi dia cakap takde padahal saya dah syak sesuatu sebab leher ye tu merah2.

dia cakap dia keruk. lepastu dia cuba yakinkan saya suruh tanya dengan pembantu rumah jam berapa dia keluar. saya bukan jenis yang terus bertnya. saya dalam diam saya selidik. sebab kalau saya bertnya dengan dia memang perang dunia..

so semalam saya selidik saya dapat tau dia ada jmpa dengan lelaki tu. bukti kukuh dia ada berTikT0k dalam kereta lelaki tu dan masa tu leher dia belum ada merah2 tapi lepas blik tu dah ada tu yang saya tanya dia cakap dia keruk.

patut lah tak nak prgi krja alasan sakit. ckup hancur hati saya dlm diam. saya cuma nak tau kenapa perlu menipu semata2 untuk menutup kesalahan? kalau dah tak sayang jujur je lah.. kenapa saya perlu selidik tapi bukan mulutnya sndiri?

Saya nak pesan sikit. suami tak bodh. suami tak pekak. suami bkn tak kesah.. kamu tak tau dalam diam suami pun makan hati juga.. sebaik2 nya jujur je lah dalam hubungan tu.

Tak ade makne ye pn kalau nak menipu semata2 untuk menutup kesalahan sndri. bawa beringat juga Allah itu maha adil. Allah nampk segala perbuatan keji kita dibelakang suami mahupn isteri.

Leave a Reply

Your email address will not be published.