Isu Keluarga

Paling sedih sangat bila saya jalan kaki pergi office dengan perut besar kadang sampai kaki saya bengkak sesak nafas semua ada tapi saya sabar

assalamualaikum warga KRT saya nak tanya pandangan semua adakah aku terlalu berkira dengan adik beradik? saya sewa rumah dengan keluarga  saya dan saya sudah berumah tangga alhamdulillah saya sekarang tengah mengandung anak pertama kami.

Saya nak luahkan sepanjang saya mengandung macam2 ujian saya dapat suami diberhentikan kerja laaa atas sebab MCO haritu bila da dapat kerja gaji kena tipu , macam2 ujian saya terima,

suami sya pergi kerja naik motor hari2 saya akan tunggu adik saya no 2 nak pergi kerja mesti saya akan tumpang tapi kadang saya terlewat sikit tengah siap isteri adik saya mesti siap2 cepat suruh adik saya keluar cepat  saya tahu sebab dari riak muka dan wajah dia selama nie dia cuma terpaksa bagi saya tumpang.

bukannya saya tumpang dia tu saya tak bayar lagipun tempat kerja sayaa tu satu hala dengan tempat kerja dia. kadang saya terpaksa berlakon suruh berenti kat bank laa apa laaa sebab tengok muka bini dia masam mencuka bila saya tumpang suami dia.

Paling sedih sangat bila saya jalan kaki pergi office dengan perut besar kadang sampai kaki saya bengkak sesak nafas semua ada tapi saya sabar . ada satu bulan tu ekonomi saya dan suami tak berapa elok tapi cukup laa duit untuk bayar rumah da makan minum kami sekelurga cuma saya tak dapat beri mak saya duit belanja ,

saya ingat mak saya fham yang saya tak ada duit rupanya tidak mak saya siap perli saya kenapa saya tak bagi dia duit bulan tu adik saya yang ada anak pun boleh bagi dia duit saya yang anak belum keluar pun tak mampu nak bagi dia duit.

padahal saya krna berjimat sebab kita nak save tu satu bulan lepastu saya kena stanby duit grab untuk saya pergi kerja dan balik adik saya bukan slalu boleh bagi saya tumpang

apakan daya kadang saya terasa dengan mak sebab dia sentiasa pandang saya macam tak endah kan keluarga tapi dia tak nampak banyak saya korban kan saya nak keluarga saya senang walaupun saya susah.

ada satu hari tu saya ada rezeki untuk pasang aircond dalam bilik saya ada 2 kipas tapi syaa tak pakai adik saya tu Ada kipas sendiri dia tidur dengan isteri dia kat ruang tamu mak saya ada sempat perli saya dari kipas tu simpan baik bagi adik kau

kau kan da ada aircond nak buat apa pakai kipas so saya pun bagi laa adik saya pakai kipas tu , tapi bila bagi adik saya pakai kipas tu sampai jahanam dia kerja kan saya pun tak tahu dia buat apa bila da rosak dia buat tak tahu jee biar je tersadai kipas tu.

suami saya tegur saya kenapa tak suruh adik saya repair hantar kedai banyak sangat kita diam banyak sangat kita tolong tapi dorang tak pernah hargai.

kadang saya stresssss sangat tak tahu nak suruh adik repair atau biar jee kalau suruh hantar kedai nanti mak kata saya berkira sangat.. sebab dia pernah cakap yang saya laki bini suka berkira dengan keluarga

Leave a Reply

Your email address will not be published.