Isu Keluarga

Banyak kali dia cakap nak bercerai dengan isteri pertama tapi aku tengok mereka langsung macam tak nak bercerai

Assalamualaikum min. Tolong hide profile aku. Aku nak luah kt sini sebab aku tak ade tempat nak luah walaupn kat keluarga aku sendiri. Aku malu min. Aku ni isteri kedua dan nikah kt seberang.

Fmly aku mula2 marah tapi lama2 dia dah terima kami.  Tapi famly mertua aku memang dia layan aku baik min tapi aku dapat rasa yang diaeorg just nak jaga hati aku min.

Diaeorg macam belom betol2 ikhlas terima aku min padahal aku dah buat macam2 untuk amik hati mertua aku. Macam ni, sepanjang perkahwinan aku tak pernah dapat nafkah.. Ape aku nak semue aku usaha sndiri.

Even rumah, duit belanja semua.. Suami aku selalu minta duit, aku bagi sebab aku tahu dia pon banyak hutang tak cukup nak bayar itu ini. Tapi aku cuma mntak dia jujur dgn aku je.. Kenapa la aku ni asyik kena tipu je.

Banyak kali dia cakap nak bercerai dengan isteri pertama tapi aku tengok mereka langsung macam tak nak bercerai. Dah banyak kli kes mahkamah diaeorg tertangguh.

Aku ni nikah seberang, macam mana nak suruh dia lepaskan aku ye? Sebab dia takde bagi nafkah kat aku mahupun anak2 aku. Kes pendaftaran nikah aku kt melaysia ni dh banyak kali tertangguh lame sgt nak tggu.. Aku dh tak bole tahan lg hidup macam ni..

Macam aku hidup sorg2 je min.. Aku pon kat sisi sorang2 je.. Anak2 aku semua kt umah mak ayah aku sebab laki aku pnas baran dlu min sebab tu aku takut nak bawak anak2 aku kt sini.

Ade hikmah rupa nyer Allah tak bagi aku jumpa dengan pengasuh yang btol2 bole jaga anak2 aku kt sni min.. Tolong aku min.. Dari dia khwin dgn bini dia dlu pon dia takde ape2.

lpas dia kenal aku baru dia bole kluar moto kete.. Tu pon aku yang tolong min.. Tolong bg aku jalan keluar macam mana.. Tq.. Perlukn nasihat bkn kecaman.. Harap faham

Leave a Reply

Your email address will not be published.