Isu Keluarga

Ceritanya bermula dari awal isteri ok lagi sampailah dia dapat duit epf dia sndiri dan mampu membeli macam2

Askum min. Minta hide profile. Saya nak luah, saya seorang ketua keluarga. Saya keje sebagai Courier dan gaji ok la sikit tapi tak ade la boleh mewah2 bila ada o.t. dulu isteri keja dan sekarang dah berenti sebab nak anta kat pengasuh anak memang mahal dah sebab dah 3 anak.

Tak mampu. Dalam masa tu aku tak mampu bagi duit nafkah selalu (kadang2 bila ada lebih) cuma mampu beri makan minum, pakaian dan tempat tinggal. Isteri masa tempoh brenti keje tu pun dh 5-6 tahun cakap faham kalau tak mampu beri. Semua ok lah.

Sekarang ,dari awal stat pkp aku dapat tau o.t nak dapatkan duit lebih sudah tak ade lagi dah so lagi hebat tekanan jiwa aku rasakan. Ceritanya dari awal isteri ok lagi sampailah dia dapat duit epf dia sndiri dan mampu membeli macam2.

sampai masa di ungkit kata aku tidak beri nafkah sedangkan dia tau situasi aku. Aku tak kacaupun duit dia. Tapi mne kata2 dia faham situasi aku di tempat keje smpai nak bayar bil2 pun tak lepas.

epf aku memang dapat tapi aku terpaksa bayar hutang2 yang di pinjam dari adik bradik atau dengan org lain sebab nak beli makanan makan minumla. Tadi pun dia kata dah tawar dengan aku sebab tak bg nafkah? arghhh.

memang patut lah aku perasan aku di layan macam sampah slama ni. Dengan keluarga belah2 aku skali kena tempias. Dia dah mula rasakan aku macam tidak guna untuk dia. sedih weh. Aku 100% bagi kasih sayaang untuk dia tapi dia tak nampak min.

Aku sedih. Aku tak la kuat sgt dah nak buat keje lain2 sebab umur salah satu faktor.takat o.t tempat keje boleh la. Tadi aku ter juga dia kata dia lebih pentingkan mak dia sebab mak ada sorg je tp suami boleh cari lagi.

Dia dah la suka banding2kan aku dengan orang lain yang dapat beri nafkah. kata2 ni aku tak leh trima min. Ketar2 badan rasanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.