Isu Keluarga

Paling menyedikan sangat bila melihat anak saya menangis dan berkata teringin sangat nak makan itu makan ini sebabnya saya tidak termampu berikan

Terima kasih KRT sudi nak mendgr luahan Saya. Dan Saya harap saya boleh dengae kata2 nasihat yang baik UTK saya. Saya ringkas kan sja dengan luahan saya ni, saya ibu yang mempunyai 5 orang Anak.

Saya kecil hati dengan perangaiĀ  suami dah lama. Sewaktu saya bersalin Anak pertama suami berikan duit gaji kepada ibunya tapi tidak pada saya sampai mentua tegur kenapa Anak saya tidak dipakaikn minyak kayu putih saya cakap macamna nak pakaikan saya tiada beli.

Mentua pun bising masa tu cakap buat Anak ja pandi tapi beli barang Anak tidak tau. Masalahnya macamna saya nak beli kalau suami tak bagi duit. Selepas tu bulan ke bulan tahun ke tahun perangai suami lain dah silap sikit tangan akan sampi.

Pernah saya terbuka HP ternpk suami ada FB lain atas nama perempuanĀ  dan perempuan yang suami add semua perempuan sksi. suami suka baca dan tgk wayang luc4h ( ini suami tak tau saya npk ni).

Saya pernah ternampak suami ambil sendiri gambar kemaloan dia tapi bila saya tanya dia cakap orang send sedangkn saya tau benda tu dia punya sendiri. Dari start situ lah sedih betul. Tahun ke tahun FB tu pun dah tak ada kemungkinan kena spam.

Sekarang tengok wayang tak senonoh dalam Google je. ( Ni pun dia tak tau saya tau dia tengok benda2 bgni) jadi pertanyaan saya kenapa suka tgk benda bgtu sedangkn bini dah ada Anak pun dah ada.

Dari dulu suami ni suka lebihkan kawan dan fmly dia. Pernah 1 MLM dia keluar nak jumpa kawan time tu sikit rumah kena masuk pencuri. Nasib lah Allah sayagkn saya dan anak2.

Dengan kawan dia boleh bagi pinjam duit tapi saya selama kawin tak pernah diberikan duit nafkah. sikap dia yang lebihkan kawan buat saya kadang2 marah. Sebab bila kawan ajak kemana2 dia akan ikut tapi bila saya dan anak2 minta sesuatu ada saja alasan.

Paling menyedikan sangat bila melihat saya menangis dan berkata teringin sangat makan itu makan ini sebabnya saya tidak termampu berikan tapi bapa Dorang boleh pula makan sana sini jalan kesana sini dengan kawan2.

Sebenarnya BYK lg saya nak luahkan tapi penat dah rasanya. kadang fikiran sempit MACAM nak lari je tapi saya tau kalau pun saya lari dia tidak akan kisah sebab saya dah pernah buat dulu bawa Anak keluarĀ  berbulan2 tapi sikit pun dia tak cari dan telefon untuk tanya khbar Anak tau saya.

saya yang balik kerumah sebab rindukan suami. sebenarnya suami saya baik memang baik tapi perangai dia yang suka lebihkan kawan keluarga dan suka tengok wyang luc4h tu buat saya tidak suka. bila di tegur mulalah jadi pergaduhan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.