Isu Keluarga

Masalahnya sekarang adalah saya dan suami memang ada rumah sendiri tapi tidak boleh duduk sekali dengan suami

Salam min. Hide fb saya ya. Saya baru kahwin 2 tahun, anak baru sorang. Masalahnya sekarang adalah saya dan suami memang ada rumah sendiri tapi tidak boleh duduk sekali dengan suami. Asyik gaduh saja.

Gadvhnya sebab dia malas, sembahyang taknak, gigi tak gosok, pakaian kotor buang merata, hadap fon aje memanjang, malas tolong saya. Kadang main fon kat ruang tamu sampai tertido ke pagi, tak masuk bilik lngsung, Dia tahu tengok fon, makan danĀ  merokok saje.

Sebab tu saya selalu balik rumah mak. Saya boleh borak2 dengan adik2, dengan abah dengan mak. Komunikasi antara saya dengan suami memang takda. Saya dah letih cuba bercakap ajak borak, selalu jadi sweet dengan dia, kongsi masalah, bercerita.

Tapi segala yang saya cakap selalu buat main, tak ade yang serius, lepas tu suka menipu bila bercakap, bergurau pulak kasar sampai kadang tu buat malu saya depan orang.

Saya rasa down sangat dapat suami yang tak pandai jaga kehormatan isteri. Kalau nak menolong lagi lah tak. Tengok aje bini ni buat apa. Merokok aje manjang. Kalau duduk rumah mertua.

Rumah mak saya lah. Pandai pulak solat tapi lewat waktu, saje lambat kan. Tak pernah tegur bab solat. Biasanya suami yang tegur isteri dah solat belum, ni saya saja yang selalu tegur, biasanya dia akan cakap awak solat lah dlu dia nanti kemudian,

tapi memang hujung2 waktu lah dia solat smpai abah saya pun selalu tegur. Saya jadi malu. Tapi dia tak ade perasaan pun. Satu lagi tangunggjawab. Kalau bab makan minum satu lah.

Sikit2 tak cukup nak banyak. Saya tak berkira bab makan ni. Tapi kadang rasa letih bercampur hampa. Masakan tak pernah puji, makan banyak smpai hbis tapi selalu ckp masin lh, tak sedap lh.

Entah lah. Bila gaduh saya ada cakap apa yang saya tak puas hati dia paham. Mintak maaf jugak tapi still buat bende sama. Kadang letih sebab selalu bagi peluang tapi tetap sama perangai tu.

Dia dengan anak ok. Mgam aje sayang dengan elok sebab tu saya kasihan kalau dah brcerai nti, kesian kat anak sebab anak dengan suami memang rapat. Tapi macam tu lh. Saya letih makan hati rasa tak bahagia.

Kalau saya merajuk dia pujuk tapi saya macam tak tahu dah nak react macam mna. Rasa hmbar bila pujuk perangai still macam tu. Btullh prof muh4ya cakap. Perempuan yang m4lang ialah perempuan yang salah memilih suami.

Leave a Reply

Your email address will not be published.