Isu Keluarga

Yang paling buat aku kecewa masa aku sedang marah dengan anak2 tiri aku dia mesti akan cakap anak aku dengan perkataan tak elok

Assalamualaikum min. minta hide fb aku ye. min. Aku nak mnta pendapat kawan2 dlm KRT. Aku ibu tunggal anak 2 y berkahwin dengan Duda Anak 3. Alhamdulillah rumah tangga kami bahagia. anak2 semua kami jaga dan kami dikurniakan sorang lagi cahayamata perempuan baru2 ni.

Menambah lagi keceriaan dlm rumahtangga kami. Masalahnya min kmi menumpang rumah mak dia. suami kerja gomen dan aku bkerja kilang.

Dulu sebelum kawen suami memang ade kuarters dengan Ex dia tapi bila dia cerai dengan ex dia.. dia kena pulang kuaters dan mula dari tu lah dia ddk dengan mak pak dia Sampai lah kami bernikah. permulaan perkahwinan semua ok min tapi lama2 mentua mula sikit tnjuk ragam.

Mertua selalu pukul dan hukum anak2 aku atas kesalahan2 kecil min. adakala depan aku pun dia lafazkan kata bukan2 kat anak2 aku min yakni cucu2 tiri dia. sikit pn dia tak jaga hati aku sebagai ibu dorang. aku dengan anak2 tiri sayang min. tak pernah pvkul.

marah tu biasala marah mendidik min tapi tak penah la aku buat macam mentua aku buat kat anak2 aku. aku jugak cukop jaga setiap kata yang keluar dari mulut aku.

Yang paling buat aku kecewa masa aku sedang marah dengan anak2 tiri aku dia mesti akan cakap anak aku dengan perkataan yang tidak elok seperti vodoh, penipu, pel4h4p dan gelojo. Sedih aku min.. aku da cuba yang terbaik.

Tapi ksian anak2 aku jadi mangsa. kadang2 anak2 aku nak manja2 gn aku pn dia marah min. yang pelik kalau cucu kandung dia buat salah dia tutup habis2 min. tapi bila salah Anak2 aku min. 7 hr 7 mlm tak habis cita..

Belum lagi dia pkul kepala anak2 aku. suami da bnyak kaliĀ  bersuara min tapi hujung2 mak dia cakap dia anak derhake min. Jadi dia pun tersepit min. Aku ksian kat dia min. Dalam masa sama aku pn ksian kat anak2 aku. jadi lepas bincag kami suami isteri pakat nak pindah.

rumah da dapat tapi kami buntu cmne nak bgtau mentua, sebab kalau bgtau min. Memang confirm2 min dorg tarik muka gn kitaorg min. memang confirm la dilabel lagi sebagai anak derhake. susah hati min. tapi aku kesian pulak bila tgk muka dorg.

Macam mane dorang kalau kitaorg tak ade kat umah tu. Tapi aku ksian lagi kat anak2 aku min. Dorg tertekan. yang umur 5 tahun selalu sembunyi dalam gerobok min. kadang2 sembunyi bawah katil. Saya sayang anak2 dan saya sayang rumah tagga kami. Tolong bagi pendapat sahabat2 krt.

Leave a Reply

Your email address will not be published.