Isu Keluarga

Selepas suami tahu mak dia pakai benda tak elok kami tolong buang benda tu tapi akhirnya kami tewas dengan benda mak mertua saya dah buat kami mula pecah

assmulaikum. Min, saya ada masalah rumahtngga yang terlalu rumit. Saya dah 2 tahun nikah dengan suami. Kami belum ada anak lagi. Sepajang 2 tahun saya nikah dengan suami. Saya skit kena buatan s1hir etak GF suami.

sepanjang 2 tahun selalu sakit kadang2 lupa apa yang jadi sampai la saya sihat hari ini. alhamdulillah saya sihat seperti biasa hasil susah payah suami bawa saya prgi ubat. Lepas saya sihat saya di uji lagi sakit dengan uji sakit hasil mak mertua saya telah pakai benda tak elok.

Selepas suami tahu mak dia pakai benda tak elok kami tolong buang benda tu tapi akhirnya kami tewas dengan benda mak mertua saya dah buat kami mula pecah. Dia dah s1hir saya dengan suami. Saya pergi jumpa bnyak ustaz.

Ramai cakap mak mertua saya buat untuk pisahkan kami. Bermula suami saya curang cari pmpuan lain. Suami mula buat perangai dia benci saya. Sampai satu masa dia cakap dia tak boleh tengok saya. Dia benci, saya h0doh. Hari2 sayaa kena maki..

Satu hari mak mertua saya datang tempat saya dengan suami tinggal tapi dia tak datang rumah. Mertua saya pergi tido rumah perempuan yang suami saya kawan tu. Masa tu hancur hati saya sebagai istri dan menantu.

Perempuan tu telah baik dengan mak mertua saya. Sejak tu mak mertua saya semakin benci saya. Saya tahu apa sebab. Suami pon semakin teruk sikit dia sampai naik tangan pada saya.. mak mertua saya minta suami cerai saya.

Suami balik rumah ckap dengan saya “aku nak cerai hang” tapi lafaz ni makmah tidak trima dan kmi masih suami istri. Sekarang suami dah semakin brubah dia dah semakin sedar dari apa dia buat. Dia berjanji tak kan buat lgi.

Tapi sekarang kami pulak di uji dengan mak mertua yang hari2 msg dan kol suami sruh ceraikan saya dengan talak 3. Tapi saya taknak cerai sebab suami sayang saya. Sampai mak dia ckap sekira dia tidak ceraikan saya.

Iaa tidak izin suami balik tegok m4yat atau kvbur sekiranya ia m4ti. Aelagi suami tidak cerai saya.. sekarang taktahu kenapa mak suami mcm tu. ia takizin suami balik tgok dia. Tapi dia tidak tkut ke mati kvbur tak twrima dia sebab nak rosak msjid anak sendiri? saya tahu apa pendpat orng lain kalau dok tmpt saya apa perlu buat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.