Isu Keluarga

Ceritanya aku kawen dengan suami selepas dia baru bercerai sekarang usia anak dia sudah 8 tahun,

Salam min, kali ni aku nak luah kan lagi perasaan aku min. Aku berstatus isteri, dan juga ibu tiri kepada anak suami aku sorang ni.

Ceritanya aku kawen dengan suami selepas dia baru bercerai sekarang usia anak dia sudahdah 8 tahun, bperempuan. Dalam bab mendidik, aku lah paling tegas.

kadanng ada lembut nya jugak sebab fmly mertua aku jenis orang yang lembut dan tak pernah berkasar dengan anak ni. Bila anak aku buat hal, ayah nya hanya nasihat je, tak pernah naik tangan.

Tambah2 lagi bab solat, dia setakat marah manja2 je. Tapi aku lain, macam terbalik plak. aku yang tegas tambah2 lagi soal agama dan cuba nak ddik anak aku jadi orang yang solehah.

Memang aku garang. Tapi garang aku, takde la smpai naik tangan cuma suara aku ni, bila aku nasihat dan marah sikit je kat anak aku, outo dia mnangis.

Ada kalanya, kalau aku tengah marah.. aku selit sikit dengan gurauan tapi tu ar, nak marah pun sampai tak jadi bila tengok anak aku senyum. Min.

Kadang2 terdetik d hati, macam mana la bila dia dah besar nanti ye? adakah dia akan ingat sgala pengorbanan ikhlas aku berbding Ibu kandung yang mlahirkn dia..

Aku takut dia akan tingalkan akuĀ  bila aku dah tua nnti. dah la aku tak ade anak, aku ada dia sorang tu je. Tapi kalau dengan ibu dia, dia OK. myb layanan ibu dia memang terbaik daripada aku.

Ke aku ni jahat sgt? Kalu diperhatikan, if dia tak puas hti. Dia mesti salahkan aku atau marahkan aku min, kalau abah dia marahkan dia, aku selit sikit dengan nasihat outo dia jadi berang dengan aku, geram kat aku, salah kan aku.

Min,aku prnah merintih dengan menangis soal ni. Ada tak kat sini yang ada pngalaman sebagai sorang IBU TIRI?blh share tak TIPS SUPAYA KITA SELALU CEKAL DLM BAB HBGN DENGAN ANAK TIRI NI?n yang lain.. blh bg smngat tak. Tgh down ni. Tq min

Leave a Reply

Your email address will not be published.