Isu Keluarga

Tapi malangnya selepas 8 bulan bernikah mereka bergaduh besar hanya disebabkan hasben aku pasang  perempuann lagi

Salam min. Semalam duk heboh pasal isteri aturkan majlis kahwin suami dia dengan perempn lain haha. Macam menarik. Aku bkn nak cerita pasal dia. tapi nak cerita psl aku.

Aku pun pernah pergi dn aturkn majlis kahwin ex asben aku. Sebab apa cakap ex nanti aku cerita. Ceritanya dia duk sibuk nak kahwin lagi ye la kami dah kawin hampir 8 tahun dah masa tu tapi takde anak.

Aku dah buat macam2 perubatan untuk dapatkan zuriat, tapi tak ade rezeki lg. Lepastu ex aku duk brfoya2 nak perempuan lain dah. Aku malas nak dengar ckp2 org. Aku tnya dia betul ke nak kahwin lagi? Dia ckp nak.

Sebab nak ada anak sendiri. Masa tu aku sedih sangat. Ye la aku dh usaha macam2 rawatan tapi tak ade jugak rezeki. Ex aku takde pulak nak usaha. Selepas tu aku dengan ex aku pn pindah ke daerah lain.

Baru orang tak kenal kami. Tak ade la aku nak dengar umpatan orang kan. Selepas pndah sebulan tu. Ex aku, aku, dan bakal madu tu. Aku pergi masa buat majlis prnikahan dorang.

Masa tu aku senyum jer. Aku nak madu aku tu ok je. Siap aku belikn cincin kahwin untuk dorang lagi. Dalam hati memang sedih tapi orang dah nak kan. Redha pun tak sepenuhnye. Lepas dorang diijab kabulkan.. balik dari majlis tu jer.

Aku nangis sepuas2nye. Dah seminggu dorang brnikah tu. Aku tettapkan giliran. Seminggu sana. Seminggu sini. Duit nafkah pulak sama2 rata.

kalau gi holiday pula aku dengan madu sama2 ikut (ex) setuju. Oh ya, madu aku tu jnda anak 1 umur sebaya aku.

Masalahnya tiba giliran hsbn balik rumah aku madu aku tu call setiap sejam yang mengejutkan lagi ada lagi 2 hari nak sampai turn dia dah datang tunggu tercongak depan muka pintu umh aku.

Aku malas cakap banyak. Aku cakap kat asben aku (ex) kalau macam ni la gayanyer boleh sakit kepala aku weh. Dan baru aku tahu madu aku tu jenis cemburu melampau. Eh2 macam aku pulak yang jadi perampas. Haha.

Dah 3 bln selepas tu, ex bawak kami berjalan2 dan bawak skali anak madu aku tu. Anak dia tanya aku, aku ni sapa dan knpa nampak mesra denga  suami mak dia. aku pn terangkn.

Yang lebih tu biar mak dia cakap yang pnting dia kan hormat aku macam dia hormat asben aku tu. Masa tido kat resort tu pulak, aku dan madu aku tido sekali asben tido extra bed sorang.

Tapi malangnya selepas 8 bulan mereka bernikah mereka bergaduh besar disebabkan hasben aku pasang  perempuann lagi siap dia gi sèr4ng kawan2 ex dengan perempuan tu. Aku buat tak tau je lah.

Sampai 1 hari tu ms ex ada kat umh aku, madu aku datang dan mengamuk dia cakap aku yang hasut asben aku kahwin lain sebab dia tak dapat jugak bagi zuriat kat asben aku.

Aku apa lg. Melenting la weh. Aku cakap aku pening kepala dengan korang berdua ni. Aku cakap kat asben aku, awk ceraikn saya. Saya tak tahan dah. Orang lain pnye masalah aku plk yang kn.

Tapi yang mngejutkn aku asben aku tu ceraikn madu aku, depan aku sendiri. Dia cakap tak tahan asik gaduh pasal benda2 kecik dn cemburu madu aku yang melampau.

Aku plk diam je la haha. Pasal ex asben aku kahwin ni. Aku tak bagi tau pn dengan family aku atau family dia. Webab aku nak jg hubungan kekeluargaan ini. Smpai la dorang brcerai 2 tahun baru aku cerita.

Tapi kawan2 ex aku semua tahu yang dia pernah kahwin lain. Dan setelah 14 tahun kami sebagai suami isteri akhirnye trputus juga ikatan. Ex asben aku pun kahwin lain dan daapt 2 org anak.

Aku pulak selepas 2 tahun menjanda.. ini aku pun aku dah nikah lain dam  ada juga sorang anak. Tiada sengketa antara kami, cuma tak ade jodoh untuk bersama.

Aku dan keluarga ex aku termasuk anak bini dia hubungan kami baik. Anak dia yang sulung tu, aku yang juga sebwlum aku kahwin lain..

Leave a Reply

Your email address will not be published.