Isu Keluarga

Ade sehari saya pertikaikan tapi dia marah saya balik cakap kadang saya buat sepah sampaikan dia kemas

Salam admin tolong share ye tapi hide nama saya. Saya ni taktau la sejak baru2 ni saya asyik tak puas hati dengan suami saya tak tau knape, saya bekerja suami pun kje, tapi saya balik rumah hari2 kemas uma  time cuti sapu mop bsuh pinggan  basuh baju ampai bju tapi suami saya boleh kira berape kali je tolong kemas rumah.

Ade sehari saya pertikaikan tapi dia marah saya balik cakap kadang saya buat sepah sampaikan dia kemas tapi maksud kemas tu dia tolong angkat pinggan apa smua lnggok kat sinki penyudah smua saya basuh.

Lagi satu saya takpuas hati sbb barang kt rumah smua beli pkai duit saya , dia kje pun ade duit lebih tak penah bayar nafkah saya bila saya tny dia kate tak cukup duit, tapi duit balance gaji lpas byr itu ini ade je. Kadang saya mrungut la cakap barang kt uma smua saya beli beratus abes dia cakap saya ungkit msalah klau la dia bg skit duit pun takpela jugak.

Ini satu sen pun tak pernah bagi kadang bila dia tak ade duit hujung bulan saya yang hlur 50rm la 30rm. Jeniis dia pulak kalau hulur rm20 beli burger ke apa balance dia masuk poket tak ade pun pulangkn.

Saya tak paham betul la suami saya ni. Kalau bab saya cakap pinjam duit ke apa dia kira suh bayar balik even rm50 pun tapi duit saya bagi kat dia time dia tak ade duit takde pulak dia pk nak byr balik . Shari kadang rm20  kadang rm50  lg . 

Salah saya ke skang saya ase asyik tak puas hati je. Dia pntingkn kje memang ok tapi kadang bila saya cuti ajk kua pun beria cakap tgok la nnti macamana la apa la pastu kalau jnji nak kua nak malam baru balik uma dah tu saya nak kua pergi mana malam2 dengan pkpb pkp apa smua kdai tutup awl.

Kadang bila cakap dh sampai depoh 3.30pm pkul 6pm baru nmpk batg idung taktau la dia pergi mana berjam. kisah klau balik kerje pulak dok uma plak terus hadap fon.

Anak pggil ajak main banyak kali saya kene tegur baru stop lyn fon lepas tu sambung balik, kalau ws dengan mmbe kemain gelak2 tapi bila kadang saya ws dia bluetickkn aje . saya suka bersembang cite psal kje psal anak tapi dia dengar haa haa pastu smbung tgok fon.

Tak ke sakit hati saya pendam ni. Saya kawen umo 21 skang 25 rasa rasa dia dah mula bosan ke hdup dengan saya? lagi2 saya dah gèmvk tak kurus macam dlu. Kadang2 bila cakap nak diet tapi suami takde respon hilang smngt saya dengan nak diet mkanan nak beli smua pkai duit.

Gaji saya pun abes beli barang dapur barang keperluan uma apa smua nak je rse dia sponsor barang makann diet saya tapi berangan jela. Macam dia suka saya gèmvk tak ade sape pandang tapi dia kat luar kerje tak tau la dok usha pmpuan lain ke tak.

Saya taktau nak cakap macamana perasaan ni. Sayang memang sayang tapi entah la. Dia pandai jaga anak je sebab dia pun kata tak suka anak nangis la apa la dia manjakan anak tapi bini nangis dibiar je bini makan hati snyap2 kadang sampai dalam diam saya nangis

Apakah perasaan ini? Dimana slah silap saya? apa perlu saya buat? bila saya cakap jom kte ws kite kua dating macam dulu2 dia gelak je tapi saya rindu mse awl2 prhatian yg dia bg. kadang bila saya cuba tarik perhatian dia ajk borak ke apa ke dia macam tak nak layan.

Sekang ni pun dia malam main fon kat luar lpas tu tido luar dalam sminggu sekali dua je tido dalam blik dengan saya. Entah la, Bila nak bersame masuk blik lepas setel dok lepak luar sampai laa ttido kat lua. Kadang saya macam sedih slalu menangis tapi tak tau kenape dia macam tu.

Sekarang pun hubungan macam suam2 je lagi nak raya ni nak carik baju pun buat muka macam penat sangat nak layan kerenah saya . Sedih rasa diri ni. Apa perlu dibuat ade nasihat or pendapat yg bagus tak saya nak hbungan yg kekal ke akhir hayat saya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.