Isu Keluarga

Bila saya mengadu dengan suami dia cakap pula saya mengeluh saya merungut sedangkan anak baru 1 pun nak merungut pastu cakap saya malas

Saya umur 28 tahun. Dah berkawin dan ada seorang anak umur 2 tahun. Saya dlm dilema skrg ni sangat2 stress sebab tnggal di rmh mertua sebab suami saya takda rmh sndiri. Suami saya kerja biasa2 jer cukup2 makan dan saya suri rumah.

Yang rasa biasa duk rumah mertua smpai anak berduyun banyak tu mungkin otak kau tak waras sebab takde rsa masalah ape pun kan, hah ni saya nak bg tau saya ni menantu dah macam orang gaji dduk dalam rmh mertua tu, mertua ada anak perempuan macam tak ade jer sebab malas nak buat krja yang sepatutnye diorang buat.

Saya ni bru ada anak satu diorang dah buat saya macam dah berpengalaman anak bnyk, itu kena buat ini kena buat tak pernah nak santai tak pernah cukup rehat bila tinggl dengan mertua ni.

Saya rsa nak mti jer lebih baik dari jdi isteri macam orang gaji ,suami pula kerja pagi balik petang kadang2 tu balik malam.
Bila saya mengadu dengan suami dia cakap pula saya mengeluh saya merungut sedangkan anak baru 1 pun nak merungut pastu cakap saya malas.

Malas apenye memang la awak tak nmpk saya kat rmh buat ape sebab awak kerja jer. Saya fhm gak awak krja tapi awak kena la fhm saya gak saya penat saya stress saya sakit perut sakit pinggang sakit hati sakit jiwa nasib tak gila lagi hadap keluarga awak yang kadang tak hargai saya.

Saya tak juga mnta orang hrgai dan berlutut kat saya, saya cuma minta anggap saya sebagai menantu bukan macam orang gaji dlm rmh tu. Saya stress kadang msa saya buat krja rmh anak kejap2 jer tido

bila dia tido masa tu saya buat krja rmh yang berlambak dengan longgakan bju2 yang tak bercucinye dengan rumah tak bersapunye piring atas sinakinye tak brcuci. Bila bnyk orang dlm rmh tu seorang jer la yang pungut cuci adil tak macam tu?

Awak rasa sape tahan hdup macam tu hadap hari2 bole gila bole stress rasa nak marah jer. Saya umur masi mude lagi dah macam muka tua sebab nak jage hati orang ni punyer la susah nak mamp0s lbih baek jde la hti sendiri rawat sendiri.

Kadang saya berkurung dlm bilik dengan anak rase tak mampu dah nak jer kluar cari rmh sendiri utk anak selesa brjln sna sini sebab anak mula membesar ni aktif bkan main

Tolong la saya nak bahagia, saya nak jage hbungan saya dengan suami baik2 jer tapi yang buat kepala saya panas jiwa tak tenteram bila fkir pasal keluarga dia. Bagi saya nasihat insayallah saya terima,

apa sepatutnye menantu kena buat bila tinggal dengan mertua?? Kena buat itu ini ke ? Saya fikir saya cuma kena jaga makn minum suami dan jaga anak jer, jaga harta suami dan jaga hbngn saya dengan suami.

Keluarga suami mmg la saya kena jaga perasaan diorang tapi tak la smpai kena buat smua kn macam orang gaji. Tolong bagi pandangan macam mana nak dptkn rmh sendiri sebab suami gaji kecil jer tak dpt bgi rmh.

Saya nak sngt ada rmh sendiri biarlh kecil janji kmi bahagia takde masalah takde fikiran serabut lgi nak fkir itu fkir ini ckuplh pasal kluarga kecil saya kena fkir.

Leave a Reply

Your email address will not be published.