Isu Keluarga

Nak dijadikan cerita bila aku dan suami beli apa dia macam kurang senang siap sindir dalam media social fb ig ttus whatsup

Salam. Boleh share cerita sy ni. Ni real acc. Mohon tutup. Kisah dia tak rumit pon sbnar nya. cuma nak share. betol la orang cakap kita sebagai ipar memang susah nak d terima keluarga mertua. mak bapak boleh je terima tapi adik bradik ipar memang tak kan terima kita biar pon sebaik apa kita layan dan buat.

Aku menantu 1 perempuan dalam family suami. Sebelum kawen adik3 ipar aku punya la baik layan aku. keluar sana sini.. tapi selepas kawen semua perangai berubah. Untuk pengetahuan suami aku anak sulong. mgkin agak nya adik2 dia tak suka aku sebab suami lebih kan aku dari dorang.

Dorang ni dah kawen tapi duduk sbumbung dengan fmly. Adik ipar prempuan. 1 hari kami pernah bgaduh hal remeh sebab suami selalu lebih kan aku dari setiap segi, perbelanjaan, cara layanan, kemudahan, suami akan lebih kan aku dari adik2 dia. aku iangat mereka boleh je trima.

Rupa nya di sbalik tu mereka membenci aku. benci atas sebab abang dorang dah tak sayang dorang agak nya. Pdhal takde pn. memasing pula perangai dah kurang ajar. aku diam aja dorang buat macamtu.

Aku still mengadu kat suami alhamdulillah suami jaga kebajikan aku, pertahankan aku. Sebab dia tahu kenapa adik2 dia cemburu.. ni nak bagi tahu. Adik dia yang sorang ni dah kawen perrempuan. Tak apala  dia dduk rumah bapak dia. Aku pon mnumpang sebab aku mnantu je.

Aku tahu la tu rumah bapak dia. kot ya pon bangun la kemas rumah, masak ke, ni tak perap 24jam dalam blik. Lepas makan masuk blik. Kalau boleh peti ais balik mandi jamban kalau ada dalam bilik memang tak kluar..

keluar semata2 mandi p kerja. ni ke perangai orang dah berlaki. Ada anak pon bukan dia yang jga. Family yang jaga. Bilik pon macam tongkang pecah, allah, buat pengtahuaan korang adik dia ni jenis degil dan perangai kurang elok dari sebelum kawen lagi.

Dijadikan cerita bila aku dan suami beli apa dia macam kurang senang siap sindir dalam fb ig ttus whatsup. Tak boleh aku buat semua tu abang kau yang bagi ok. Yang kau nak cemburu tahap dewa kenapa. Kau suh laki kau buat semua tu.

Dah berlaki kan? Ada 1 haritu dia buat status.. “kalau dah menumpang tu menumpang jelah tak payah buat macam semua hak kau” ehhh aku trasa la. Memang aku mnumpang tapi kau kena ingat. abang kau kawen dengan aku sebab tu aku ada dalam umah tu.

Aku ni menantu mak bapak kau, bukan suka3 aku nak duduk rumah tu, aku ni bini sah abang kau sebab tu aku layak ikut kemana suami aku duduk dan pergi. Darjat aku lebih tinggi dari kau.. kau perempuan. Dah kawen sepaptutnya ikut cakap lelaki. duduk rumah mak lelaki kau.

Bukan dduk dengan bapak kau. Aku ni dduk rmah bapak kau bukan goyang kaki. Suami aku bayar bil.. suami aku beli barang dapur.. kau laki bini apa yang kau sumbang dlm rumah bapak kau? Semua pemalas..

Sumbang apa pun tak pernah. setahun boleh dikira beli beras. Anak kau pun kau bagi makan megi. Tu pon mak kau yang bagi.. siapa yang beli? Bapak kau yang beli.. laki aku yang bli. Sampai kan sabun basuh kain aku pn kau rembat pakai sampai habis..

sebelom kau nak sindir3 aku kau tengok dulu besar apa salah kau.. aku elok2 aja tak kacau kau.. kau plk yang cmburu apa semua. suami aku pnah pesan.. jangan layan dia sebab dia prgai mmg macam tu dari sebelum kawen lagi.

ok tak ape aku faham. Tapi makin lama aku diam makin mnjadi2 pulak.. sampi kan penah gaduh mak bapak suami aku buat tak tahu je dgn dia. Agak nya dah lali sangat kot dia buat macam tu..

Tapi cuma aku muskil sampi sekarang aku buat salah apa dengan dia sampai macam ni adik2 suami layan aku. Mohon laa adik2 ipar aku. aku nak tahu apa sbnar nya masalah korang.

Kauorang cakap aku sindir2 kau.. blh kau bagi aku bukti semua. Tak pun bagi pada abamg kau.. aku dah pnat la denga semua ni..

Leave a Reply

Your email address will not be published.