Isu Keluarga

Ceritanya suami bercerai dengan isteri terdahulu sebab perempuan tu yang tak pandai layan suami dan bila suami nak bernikah dengan saya dia yang minta cerai.

Assalamualaikum semua. Aku taktau apa yg aku nak share ni benda kelakar atau apa. Nilai sendiri lepas baca. Aku berkahwin pada September 2017. Suami aku seorang duda.

Ceritanya suami bercerai dengan isteri terdahulu sebab perempuan tu yang tak pandai layan suami dan bila suami nak bernikah dengan saya dia yang minta cerai.

Awal perkahwinan saya memang kucar kacir sebab ex wife suami aku ni masih mencanang sana sini yang dia masih isteri kepada suami ku.

Untuk pengetahuan semua Pernah dia confess kat KRT dia bini pertama, aku bini kedua, dia teraniaya, Meracau racau dia mesej orang sana sini kata aku perempuan jahat ambil suami dia, aku takda hati perut apa semua.

Dia paksa suami aku untuk ceraikan aku selepas aku melahirkan, dan ugvt suami aku menggunakan anak mereka, nak bawa lari anak ke seberang (dia orang seberang). Masa tu aku banyak sangat berdiam diri.

Suami aku, macam lembv dicucuk hidung janda nya. Semata mata kerana ingin menyelamatkan anak. Nak kata dia setia menunggu suami ku, tak juga. Sebab nya dia sendiri mengaku dia berkawan dengan ramai lelaki.

Cuma nya suami aku ni, walaupon baran, tapi ada hati yg baik. Tak sampai hati tengok janda dia kesusahan. Jadinya, janda dia pergunakan dia untuk kepentingan6 sendiri. Kata keluarga mertuaku, untuk permit terutamanya (masih menggunakan nama suami ku pada ketika itu).

Aku bersetuju untuk suami ku nikah semula dengan janda nya. Demi keselamatan anak, sebab dia suka ugvt guna anak. Tapi boleh pulak dia bagi syarat “kalau nikah balik, aku nak jadi bini no 1”.

Dan rentetan beberapa cerita mengenai dia, aku tertutup hati menerima dia sebagai maduku. Kalau tengok luaran, mesti kesian kan dia, dan kesian dengan cerita sedihnya. Tapi hakikat di belakang, perangainya lah paling cel4k4. Anak jadi mangsa.

<span;>Setelah melalui fasa per4ng dan kucar kacir, dia akhirnya berkahwin awal tahun 2019. Suami nya berumur 40 an. Antara banyak banyak lelaki yg dia ceritakan, dia pilih yg tua itu.

Khabarnya askar pencen. Aku fikirkan duda. Baru ni ada konflik sikit, jadi nya terbocor lah rahsia, dia ni bini no 3. Katanya bini no 2 dah meningg4l. Bini no 1 taktau. Tapi mesej dengan bekas suami (suami aku) mengadu itu dan ini.

Dan aku percaya dia juga mesej dengan lelaki lain. Mengata dulang paku serpih sungguh. Orang lain tak ambil suami kau, kau yang ambil suami orang. Sekarang, takot dengan bayang bayang sendiri? Sampai nak lari balik seberang.

Kalau gadoh dengn orang, dia selalu menang, sbb suka buat cerita dan muka kesian simpati, muka pesek. Dulu kau selalu cakap, tunggu Allah balas kan. Allah dah mula balas satu-satu pada kau, depan mata aku.

Dulu macam macam kau buat aku, tapi kau canang pada orang, aku yang buat kau. Sekarang kau rasa lah apa yang kau cakap pada orang. Allah tu Maha Adil. Kau kata kau berdendam dan benci pada aku?

Allah lebih tahu siapa kau, dan siapa aku. Jangan kau lari balik seberang pulak ya kalau dah kantoi. Hadap lah masalah yang dah kau cipta. Jangan nak mengadu domba. Jangan jadikan anak sebagai mangsa.

Konon taknak bagi suami aku jumpa dan jaga anak, sebab kau tu benci aku, dan taknak keturunan kau jumpa aku. Kau lah punca segalanya, nak cakap orang. Tak pernah muhasabah diri atas apa kau sendiri buat.

Asyik nak cakap orang buat kau, kau selalu lupa apa kau buat orang. Sampai sekarang, kau lupa kau berkahwin dengan suami orang.

Buat kawan kawan kau yang sangat over protective di ruangan komen KRT menjulang kau ketika itu, ha, dia tau tak kau kahwin dengan suami orang? Pengajaran dia, jangan busuk hati, jangan dok cakap orang ja.

Tengok sekarang Allah balas satu satu pada kau depan mata aku. Adik sebapak suami aku tu, tau tak kau kahwin dengan suami orang? Dia kan dok kata kau baik, dengan kau menjaja cerita pasal aku? Jaga lah rumahtangga kau sendiri ya.

Walaupon kau tu rembat laki orang. Jangan dok nak kacau rumahtangga orang saja. Jangan bawak perangai lama masa kau masih isteri kepada suami aku dulu, mesej dengan lelaki lelaki lain.

Termasoklah dok mesej bekas laki, mengadu itu ini. Hubungan korang sekadar tentang anak ja ya. Aku dengan suami aku macam kawan baik, apa saja kami cerita bersama.

Termasok lah apa kau mengadu kat dia. . Dulu dah jadi janda dia pon, kau masih kongkong dia, dengan ugvt dia guna anak. Sekarang kau tu jadi bahan gelak kitorang je.

Leave a Reply

Your email address will not be published.