Isu Keluarga

Cuma yang tak bestnya mil saya ni suka cemburu dengan saya kerana barang rajin sampai sebab Saya beli Online

Assalamualaikum min dan warga KRT semua..Saya nak luah perasaan saya saya tak kuat 8  tahun bersama mertua,kerana suami tak mampu ada rumah sendiri anak ada 5 orang.

Disebabkan yang lain tingal jauh jadi kita orang yang kena jaga mil.Tapi bapa mertua dan mil sihat walaupun dah berumur 60 tahun..masih kuat Alhamdulillah..dia orang masih berkebun untuk pecahkan peluh.

Cuma yang tak bestnya mil saya ni suka cemburu dengan saya kerana barang rajin sampai sebab Saya beli Online untuk pengetahuan semua saya seorang suri rumah je tapi dalam masa yang sama saya ada buat bisnes dropship jual online..

pelbagai barangan dari hasil tu la .saya boleh beli barang untuk anak dan keperluan peribadi saya seperti kosmetik..tapi mil saya ni jenis cakap belakang min.tak cakap depan2.dia cakap kisah saya kat anak menantu yang lain.

kata saya ni boros duit anak nya …beli barang mekap la. macam2 lagi..yang sedih nya. bila saya masak dia tak makan pun. Pastu bila anak2 dia yang lain balik dia cakap saya tak masak la.

tak sapu la.. saya baru ja sapu..pastu anak2 dia balik dia pun apa lagi pengang penyapu sapu sampah..Tak masak la..saya dah masak..Saya tanya ada nak masak apa lagi nak masak.

mil cakap tiada apa dah..pastu dia yang masak apa yang nak makan tu..Pastu anak2 yang lain balik tengok dia dok didapur..dia cakap dia yang masak kira nya nampak saya tak buat apa la.. sedih sangat.

mil suka buka aib saya cerita anak menantu jiran yang lain…saya dengar mil cakap duduk menumpang makan semua free.Padahal suami saya beli barang dapur. juga bukan pada mertua ja yang beli.

kadang2 suami saya tiada duit nak beli barang dapur mil saya hanya pesan itu ini je…saya cakap xpe bang guna duit saya dulu.beli la apa yang nak beli mil nak apa..tu duit bisnes online saya..

Tapi mil tak tahu..bukan sekali dah banyak kali dah semua saya yang bayar duit motor,beli barang dapur,beli barang anak keperluan peribadi saya semua guna duit sendiri je.

tapi mil ingat guna duit anak nya..mil cakap saya selalu Habiskan duit anaknya.. Sedang kan saya selalu top up kan untuk anak nya.. suami saya takkan mampu ganti balik duit saya.

saya halalkan je.bukan itu je..malah semua barang kemas Saya saya jual untuk tolong suami saya masa dia tengah susah..buat kerata nak bayar motor,saya beli keperluan peribadi pastu buat modal niaga.beli barang keperluan anak2.

beli barang dapur umh mil.Masa tu mil nampak saya bergaya cantik..baju pun blim blim… ingat guna duit anak dia la tu..dia cakap  macam2 di belakang..saya tak dengar..

Anak saya yang bagi tahu..nak segak lawa tapi perabih duit laki..masa tu memang geram sangat..tapi suami saya suruh sabar.. sampai saya sabar macam2 fitnahnya.. cerita bukan2..

haritu anak Saya ada main rakaman suara yang bertukar tu.. kebetulan anak tingal begitu ja..saya tiada dirumah..maka terbongkarlah rahsia..ya Allah bila saya dengar  hancur hati saya min.

mil saya didepan lemah lembut je..pijak semut pun tak mati..mil saya orang suka mengaji dan solat tapi apa yang saya dengar tadi. tak sangka min macam2 dia reka cerita cerita kat menantu dan anak dia.

sampai anak dia sendiri dengar suara tu..anak dia pun terkejut.. Selama ini mak dia begitu..bukan saya je min kena anak menantu yang lain pun kena kutuk nya juga.

Tapi saya tak pernah nak adu domba cerita pada biras yang lain..cuma ada biras saya cakp mil ada kutuk saya..pastu dia tanya mil ada cakap fasal dia tak..

saya cakap semua baik2 fasal korang…saya tak kan beritahu min takut dia orang bergaduh.biar la..saya sorang je yang tahu..semua menantu dia memang dia tak suka.

kalau anak dia kalau buat salah ke malas kerja ke xpe..nampak sangat dia bela anak2 dia..min semua menantu semua salah dimatanya.

ada je yang tak kena..Pastu saya cakap dah mil tak suka..bagi je la..anak2 dia balik jaga dia.. Selama ini dia sakit anak2 yang lain tak balik pun…siapa yang jaga menantu yang dia tak suka ini juga la.

jaga..yang dikutuk ni juga la jaga..disebabkan kami ni kurang berada..jadi kami ni kena hina..semua tak mahu tolong.kalau Adik beradik yang yang berada tu balik semua bagus2..

xmasak pun tak pe..janji duit berada..Kita orang yang susah ni je..kena jaga diaorang kami pun sakit..kadang tak sihat demam. tapi kena buat juga kerja rumah harian..bila tak buat kat malas.

jadi di demam ke sakit ke tetap kena kerja..dalam umh mil…rumah belum siap tengah buat rumah..tapi bila cakap nak tingal asing je..mil terus buat2 tak sihat.

nanti siapa nak masak..bila ada dia tak suka..anak2 bising la..kalau cucu kesayangan dia balik yang anak dia la..xpe la…kalau bising pun..tak marah.. nampak tak beza.

kalau cucu belah anak perempuan balik dia sayang dia puji… kalau budak2 ni dia keji.. ya Allah saya tak kuat ya Allah dapat mil didepan baik.. dibelakang..lain.menantu menantu yang lain.

karang jangan rasa senang hati ye..mil kalau mil kata macam2 kat saya tak bermaksud kat menantu yang lain pun tak kena…saya dah dengar mil cakap macam juga fasal korang ada je yang tak kena..

sebenarnya mil tu cemburu..dia nak anak dia dekat dengan dia..bagi duit kat dia..dengan semua menantu terutama menantu perempuan..

faham2 je..la..tapi tak semua mil begitu yang dapat mil baik didepan dan dibelakang Alhamdulillah la..ni baik di depan ja..dia anggap kita orang luar.. menumpang..Ya Allah sedih sangat.

saya memang tak makan min..saya masak je..saya tak makan..kalau nak makan pagi je . sarapan pagi..itu je..saya terasa hati sangat2. bila dgar rakaman suara tu..biar la Allah ja yang tahu.

suami tak mampu bagi nafkah..bila nak bagi takut mak dia tahu min mak dia marah..saya tak kisah dah min..saya dari awal khwin memang cari duit sendiri.

nak harap dia memang tak la min tapi saya sedih sebab suami kena bagi nafkah kat isteri..saya tahu suami saya takut nak bagi sebab takut mil marah. saya dah redha min. Apa yang saya korbankan bagi kat suami saya tu kalau saya tak redha..

Saya tak tenang min. Sebab suami saya tak akan mampu bayar jika saya cakap hutang..biar la.. duit dan barang emas boleh dicari ganti.. saya cakap kat suami abg jangan marah mil.

biar la..mil nak cakap apa pun.. saya terima ja la.. saya tak marah pun.. lagipun Selama ini saya boleh berdikari..kalau mil tak kasi abg bagi duit..abg bagi je..la kat mil abg..beli je apa yang dia nak..

kalau boleh tinggal kan..saya.. saya ok je..saya boleh berdikari tanpa abg..dari dulu lagi boleh kenapa sekarang tak boleh.abg jaga mil abg.. baik2.. Saya bukan pilihan terbaik bagi la dia cari pilihan untuk abg…yang baik2..

mil Asyik nak menantu yang dia pilih semua menantu semua pilihan sendiri..sebab itu dia tak suka semua menantu..skg Suami hantr rumah mak saya kat kampung dia jaga mil..

Sementara adik beradik yang lain balik..lagi riuk sakan la..nanti cerita kata saya..saya letih sangat nak jaga hati mil saya hati saya siapa nak jaga..suami saya pun baru ja..sedar akan kesalahan nya.

selama ini abaikan saya tanggungjawab nafkah..dia baru dengar apa yang saya keluh..jika tidak dia tak akan percaya..apa yang mil lakukan suka burukan menantu- menantu dia semua..

sampai dia dengar sendiri kat telinga dia..mak dia burukkan biras saya… padahal mil saya tak tengok pun tak mil cakap sampai kan pada anak menantu yang lain.. pastu burukkan saya.

suami syukur suami saya dah tahu mak dia macamna..suami saya tengok dan dengar sendiri..pastu suami saya dengar rakam tu.. mil meraka cerita.. ya Allah.. hati suami saya pun luruh..

Pastu saya cakap la..itu la mak abg . Selama ini saya cakap suami tak pernah percaya kata saya saja..ya Allah dugaan apakan ini.. Pastu saya merayu pada suami jagan cakap apa2 kat mil biar la..jangan salah kan dia…salahkan saya ni.

jadi menantu yang Dianggap orang luar.. mak satu ja..biar lah saya pergi.. suami saya tak nak lepaskan saya..saya dilema..Nafkah takut nak beri takut mil marah kerana bagi isteri.

Apa guna saya bertahan..selama 8 tahun..bersama.Sampai saya dah rasa tak de apa2 dengan suami..masing2 hal masing2..cuma baru2 ni ni suami akan perihatin terhadap saya..

Setelah mengetahui perihal ibunya begitu. Malah bisnes saya bukan nak support atau bagi semangat malah dikondem nya.. oleh mil saya.. saya sangat tertekan kadang2 saya yang bagi suami saya duit belanja beli apa yang mil nak..

duit simpanan saya pun saya bagi… saya simpan nak beli emas nak bagi ada aset balik. Tapi tu la..dah keperluan saya terpaksa guna juga..

tapi doakan saya ye.. bisnes saya jalan lancar..murah rezeki boleh beli apa yang nak beli nanti..Saya halalkan je. cuma saya terkilan..je

Leave a Reply

Your email address will not be published.