Isu Keluarga

Paling menyedihkan masa saya tengah menangis sekali lagi dia sepak saya siap suruh pergi tdo luar sebab taknak tgk muka saya

Assalamualaikum min. Hide ye details saya. Dah pukul 2 pg tapi mata tak boleh pejam, kepala berdenyut. Hati sedih tak tahu nak cerita. Warga kisah rumah tangga jgn komen negatif, saya perlukan kata kata semangat. Suami keluar jam 6.30petang. Balik jam 12.30 a.m.

Saya menunggu dia balik, sambut dgn baik. Saya masuk bilik, tiba tiba suami sumpah seranah saya hanya disebabkn nasi. Nasi saya masak banyak tadi sebab ramai nak makan, biasanya tak cukup.

Ceritanya Petang tadi nasi saya masak tak disentuh sebab jiran bagi nasi bungkus jadi kami makan yang bungkus je. Dia cakap saya membazir, patut lah dia tak penah tergerak hati nak beli barang dapur sbb saya ni membazir.

Saya cakap td jiran bg nasi tu yang tak termakan yang saya masak. Tapi apa yang saya citer langsung dia tak dgr. Dia baling air mineral botol besar terkena dada saya. Ya allah sakit sampai sesak nafas.

Dan yang paling sakit dia cakap saya b0do macam mak ayah engkau’ b0do mcm lèmbu, dh lah gmòk, mak ayah engkau sama lah, asal eh engkau sama perangai dgn mak ayah engkau’?.

Ya allah airmata saya jatuh sambil dlm hati ‘ mak ayh mfkn saya , saya yang gaduh tp mak ayah naik nama’. Hati saya sedih, rasa berdosa. Terbayang byang wajah mak ayah saya.

Paling menyedihkan masa saya tengah menangis sekali lagi dia sepak saya siap suruh pergi tdo luar sebab taknak tgk muka saya siap cakap saya gmuk bòdo pulak tu’. Aku menangis, menangis dan menangis

Leave a Reply

Your email address will not be published.