Isu Keluarga

Sepas kantoi peristawa kejam tu aku nampak yang suami aku tak ade rupa sampaikan segala bau badan dia pun aku tak bole bau!

Assalamualaikum  semua.. Aku tak thu lah..  Nak ckp mcm mne?   Perit, pedih, luluh hati, segalanya aku rasa sekrng..  Ye aku berdosa sebab aku meluahkn ni utk  engkau yang bernama suami! 

Dah kau dan engkau! Tapi aku tak thu nk luah kn pd sesiape dlm hidup aku sekrng ni. Ye..  Memang suami aku salah!  Aku mengaku!  Lelaki 1 nafsu 9 akal utk diorg..

Perempuan macm kite ni 9 nafsu 1akal..  Tapi perempuan yang aku dpt tahu itu skndal laki aku!  Aku sendiri tak faham!  Kau dah ade suami kenape masih nk kn suami aku!   Utk benda haram yang allah dah haram kn! 

Lepas tu meroyan sebab suami aku mengaku dekat kau yang dia ade lg skndal lebih dri 1! Lepas kau kantoi dengn suami aku! Kau yang lebih aku tengok!  Kadang aku terasa aku pulak yang kacau suami kau..

Padahal suami kau tu punye lhh baik!  Tu dri pandangn aku lhh!  Tapi kau masih nk mengatal! Entah lhh ape jenis perempuan cm kau ni org nk panggil!!  Ni lg sorang.. Ye laki aku mengaku dengn aku.. (ank dara) Dia terlanjur dengn kau..  Lepas tu dah putus..

Sebab suami aku ckp dia sayang kau nk jadi kn kau bini no2 dia.. Mase suami aku cerita pasal engkau dekat aku!  Hati aku ramuk! Sakit yang amat, aku cuba tahan..  Sebab aku tahu suami aku sayang pd engkau,  tapi nye suami aku ckp engkau putus dengn dia sebab engkau ade yang lain.. 

Kt situ aku ingat engkau dah hilang dri radar dri hati suami aku.
Berberape bulan lagi korang masih berhubugan sampai aku terjuampe video engkau dengan suami aku tengah buat kerja paling kejam yang penah aku lihat! 

Menitis air mata aku lihat benda kejam tu, aku tak tahu mana arah tuju aku masa tu.. Hilang rasa pedoman hidup aku kejap.  Jantung aku rasa nk jatuh..  Punye lahh hncur hari tu.

Sebab aku lihat sendiri kerja kejam yang engkau dengn suami aku buat!  Allah je yang tahu masa tu ape yang aku rasa kn..  Suami aku mintk maaf pd aku..  Ye aku xkn pernah lupa perbuatan kejam itu!  Sampai kn setiap kli aku nk lelapkn mata,

bayagan kejam tu ade depan mata aku!  Setiap aku sujut pada allah  bayangn kejam itu masih terpahat di igatan aku ni!  Setiap lepas solat aku mohon pd allah yang maha kuasa.. Agar igatan aku hilang utk peristiwa kejam itu dri fikiran dan igatan aku ni.. 

Tappi masih jugak ada igatan tu.
Sepas kantoi peristawa kejam tu aku nampak yang suami aku tak ade rupa sampaikan bau badan dia pun aku tak bole bau! 

Sentiasa rasa masam, busuk, bila suami aku nk senntuh aku.. Aku rasa mcm aku yang hina, aku yang jijik.. Riak wajah suami aku pun klo aku lihat.. Xde sinar mcm dulu.. 

Kelam je..  Sampai aku sendiri tak thu.. Mata aku ke, deria rasa aku ke yang hilang! ? Dekat setegah thun jugak lhh aku bila berhubugan badan dengn suami aku!  Aku rasa hina! 

Enth lhh mungkin aku yang dah hilang rasa hati utk suami aku..aku doa hari2 moga allah tunjukkn jln yang benar pd suami aku!  Kadang tu sampai 1tahap aku nk buat perbuatan kejam tu pada dengn bekas BF aku dulu.. 

Tapi aku fikir klo aku buat.  Aku pun sama mcm kau, engkau n suami aku tu..  Memang dulu aku bnyk buat dosa..  Tapi klo bole aku xkn dan xnk tambah dosa yang lalu.

Cukup lhh dose2 yang lalu belum tentu allah ampun kn..  N aku dpt tahu enkau dah ade suami.  Tapi masih nk buat kerja kejam tu dengn suami aku?  Suami aku ckp..

Engkau bg tahu yang suami engkau xnk tahu masa silam engkau dengn sesiape pun..  Tapi ake hairan kenapa kau masih lakulan itu.. Entah lhh..  Aku tak tahu nk gelar kn engkau, kau ni jenis perempuan ape!  Klo pel4cur tu..

Tentu2 pel4cur.. Tapi!  Engkau dan kau ni ape??  Tolong lhh sedar wahai engkau dan kau..  Masing2 dah ade suami.. Tolong lhg jaga maruah suami.. Tolong lh jaga maruah diri!

Ye aku tahu..  Suami aku ni lebih kn nafsu..  Klo betol dia nk kawin lain..  Enagkau rasa cukup mkn ke?  Cukup ke kasih sayang yang dia nk bahagikn!  Cukup ke zahir batin yang suami aku nk jelas kn.. 

Aku thu kedudukn suami aku macm mne! Hati aku sekarng masih lg dlm proses baik pulih utk kebaikn ank2 n org sekeliling aku.. 

N perkataan cerai itu xkn keluar dri mulut aku selagi aku masih waras..  Dengn kejadian yang suami aku lakukn.. Aku sedar.. Allag bg aku petunjuk agar aku lebih menyintai allah dengn rasul2 nye.. 

Aku jadi lebih tenanag dengn diri aku sekarang..  Aku jadi lebih selesa jaga maruah suami aku.. Aku doa pd allah agar suami aku agar allah tunjuk jln utk dia..

Biar pun rasa tenang tu ade.. Tapi setiap sujut aku, setiap ingatn aku.. Xboleh nk padam.. Moga allah kuat kn lhh iman aku, kuat kn hati aku. Kuat kn mental fikiran aku..

Sebelom itu..  Aku jugak nk doa kn engkau, kau n suami aku allah berikan hidayah..  Moge allah makbul kn doa aku hari ni.. 

Hari ni tanggal 19/10/21 hari selasa.  Persamaan hari maulidul rasul..  Moga allah memberkati hidup kite semua umat nye selepas ini..  Aminnnnn. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.