Isu Keluarga

Dipendekkan cerita satu masa Anak isteri pertama sakit dan dia hubungi suami akhirnya saya dapat menghubungi dia tapi dia marah dan tidak mahu berbaik dengan saya.

Salam admin.. saya berumur 29 tahun.. saya berkahwin 5 tahun lepas. sebelum saya berkahwin saya buat silap.. saya bekawan dengan suami orang masatu dia duduk di utara tapi sering kali ada bisnes di kl..

kawan yang kenalkan kami. Mula2 saya tak tahu dia suami orang akhirnya saya dapat tahu dari isteri suami saya dia call saya dan bertanya soal kami, saya berithu yang saya tidak tahu yang dia sudah beristeri.. saya putuskn hubungan kami..

apetah lgi saya dapat tahu yang isteri nya hamil 4 bulan. dari saya putuskn hubungan kami suami menjadi semakin mengila, dia begaduh dengan isterinya, isteri suami saya wasup berithu keadaan mereka saya tidak mampu bntu ape2..

walau pun saya tahu semua berpunca sbb suami bercinta dengan saya. suami ulang alik hari2 ke kl, cari pasal bila saya tak jawab pgilan di tmpat kerja saya.. saya berkejaya saya malu jdi saya ambil jalan untuk berbincang dengan suami scara baik..

saya minta lupakn hubungan yang pernah terjalin secara baik dan perlahan2 tnpa bergaduh.. dia masih tidak terima, saya minta isteri nya belakon yang baik dengan saya supya dia tak lepaskn isterinya hnya kerana saya dan saya akn tinggalkn suami..

dlm saya berpisah saya tidak thu ape yang berlaku, saya tidak berhubung dengan suami atau isterinya saya mnyangka smua dlm keadaan baik.. shingga isterinya hmpir nak bersalin suami datang balik pada saya yang berithu dia akan becerai..

dia beritahu dia bermaslah dengan isterinya sejak anak petama lgi kerana isterinya dan keluarga suami juga tidak baik. Nenek suami saya kata pada suami kalau isteri petama suami beri minum d4rah haid pada suami dan suami bersumpah mngatakm ape yang di katakan benar..

saya takot itu jadi satu finah hnya kerana nak dapat kan ape yang suami inginkan.. suami bawa saya jmp keluarga nya supya saya percaya dengan ape yang berlaku dalam hidup nya, dia nak jalani hidup bersama saya..

saya seorang yang bod0 pecya kta suami dan keluarganya. suami larang saya berhubung dengan isterinya.. dengan alasan bimbang dia membuat saya secara halus.. suami kata isterinya sendirii yang telah minta cerai.. dan failkn cerai..

Selepas besalin.. saya minta dia fikir kn sebaiknya, suami kata itu yang dia mahu dan jgn cmpur urusan mereka. suami bercerai dengan isterinya dlm anak 4 bulan.. kami bekawan shingga stahun dan berkahwin.

saya seorang yang tegas dan komitment pada kerjaya seperti telah berubah mnjadi seorang yang mengikut telunjuk suami.. saat saya benikah saya lgsung tidak mgalirkn air mata..

tnda gembira, Mula bkahwin mentua mula mnunjuk belang meminta itu dan ini.. sekrjup2 jumpa b0 moh, jumpa orang pndai. saya mula syak yang bukan2. pada saya org yang amalkn perkara sy!rik seperti ini, tidak layak mengakimi orang lain seperti yang mereka katakn isteri petama suami saya tu lakukn..

saya cuba hubungi isteri petama suami tapi tidak berhasil.. dia telah tukar nombor.. saya tnya suami dia tidak memberithu di mna tmpt kerja dan tmpt tingal isterinya terdahulu. saya mimpi yang bukan2 dari hari petama bernikah shinga hmpir setahun saya bnikah.

saya mimpi isteri ptama suami saya dan anak2 nya macam2. Seluruh keluarga dan Mentua sentiasa memburukkn isteri ptama suami saya. pada saya stiap masa

tapi saya mulai tidak pcya setelah saya mngenali mereka yang seperti org syir!k.. saya cuma tunggu bekas isteri suami saya dapat saya cari.. di fb juga saya cari dia blok saya kemungkinan..

Dipendekkan cerita satu masa Anak isteri pertama sakit dan dia hubungi suami akhirnya saya dapat menghubungi dia tapi dia marah dan tidak mahu berbaik dengan saya. saya paham..

saya beralah dan biarkan. satu hari tu dia mesej minta maaf dan ingin membetulkn keadaN dengan saya.. alhamdulillah saya gembira berbesar hati untuk itu. kami mula berchating. setiap hari..

sampai kami jadi sangat rapat macam adik beradik. selama sethun. Hampir. tapi keluarga mentua saya tidak tahu hal ini. satu masa mentua dapat tahu saya baik dengan ex suami saya, mereka sangat marah.. saya diamkan.

saya bawa suami jumpa ustaz utuk tgk samada suami saya betul ke pernah jadi macam keluarga mentua berithu.. akhirnya ustaz tu berithu ex wife suami tidak pernah buat perkara tu pada suami..

bekas kekasihnya terdahulu ada sakit hati pada nya, terkedu aku mndengar, selama ni suami hidup dalam fitnah dan cerai kan isteri serta tingalkkn anak nya kerana dengar cakap neneknya..

saya jadi sangat marah sewaktu pejalanan balik suami mnangis dia seperti teringat pada anak2 nya,, rasa berdosa pada anak dan ex wifenya, akhirnya aku berithu exwife dia ape yang kami buat dan kami dah tahu,

aku minta maaf wakil untuk suami pada dia, dia menangis tak sangka seburuk tu kluarga suami anggap dia. kami rapat dan semakin hari semakin rapat seperti satu keluarga.. saya selalu mimpi yang ex ni dengan suami saya..

saya bagi tahu suami dia kata perasaan dan mainan tido saya.. satu masa allah nak tujuk saya terpegang hpon suami ex wife dia sedang call dia, saya jadi pelik kenapa call suami sedangkn selama ini urusan kecil sampai besar dia rapat dan sntiasa dengan saya,

Saya cuba bertenang, kemudian saya pikir saya pelik ex wife suami tak pernah ajak saya kerumah dia sedangkn dia stiap mingu tido di rumah saya. alamat rumah dia juga dia tak bagi tahu alasan macam2 diberi.. saya tanya suami suami macam tak amek port..

setiap hari isnin ex wife suami selalu macam sebut2 esok aku ada hal penting setiap hari isnin.. saya tak ambil kesah mungkin pasal kerja tapi bila saya perasan yang stiap hari isnin juga suami nak alik kmpung alasan nak tengok mak ayahnya,

bil saya tegr dia kta tu tangungjawab dia. saya pnah balik ke kampung suami nak cek tibe2 dia tak ada kemudian sekejup suami sampai katanya pegi joging. satu hari kami sedang kluar mesej masuk dari ex wife dia kt hpon suami kata balik ke tak..

saya terkejut. kmi bgaduh suami sumpah2 tak tahu.. saya tnya ex wife dia senyap tak jawab2. Saya baru teringat anak nya perah tanya depan saya abah kenapa lama tak balik kalau pikir smula 2 tahun tak logik tuk lama seoramg kanak2..

Sampai satu masa. Ex wife dia dia call nak jumpa ada bnda nak bagi tahu saya setuju.. dan kmi bertemu, exwife dia kta mereka sebennarnya bercerai, tapi beberapa jam je mereka rujuk semula lepas dari mahkamah..

ya allah terkjut saya tidak keruan kerana kawan yang saya tatang macam kakak sndiri dan suami yang saya sayang mnipu saya hidup2. Kenapa dia tergamak mlakukn semua ini, kalau dia memang nak hidup dengan exwife dia tak perlu dia bernikah dengan saya..

saya dah sediakn putuskn hubungan kqmi masa tu pun kmi dah bincang 3 pihak secara baik.. ex wife suami cerita semua pada saya suami larang dia bhunbung dengan saya dan rahsiakn semua ni..

saya kata kenapa sangup buat smua ni kenapa siksa diri sendirii dia kata sebab tlalu sayag.. saya kata berapa kerap di mengunjungi kamu untuk beri nafkah dia kata nafkah ape yang saya bankin kan itu nafkah ,

dari segi batin setahun suami tak jenguk dia, kwmudian 3 bulan sekali sehinga sebulan sekali.. baru suami tido di rumah dia itu pun sejam tak sampai kerana bimbang saya tahu.. suami beri 50 ringit pada dia setiap kali suami datang..

jika ada lbih lebih sdikit saya kata kenapa biar diri seperti pel4cvr, isteri petama kata dia harus terima sebab itu nafkah dari suami dia. Saya mngamok pada suami.. kenapa buat semua ni dia ktaa dia tak da jawapan, saya berthu kluarga suami.

mereka marah dan sampai sangup nak byar b0m0 upah rm300 nak buat samp m4ti isteri ptama suami ni m4ti. Suami jadi tegang dengan kluarga nya.. suami tahu kluarga tidak suka isteri pertama nya..

saya marah mereka saya kata semarah2.. saya tak minta sampai nak ambil nyawa org.. saya jadi btmbah hilang hormat pada mereka.. apetah lagi suami.. stiap hari saya minta di lepaskan sehinga ke hari ni tapi tidak pernah suami beri..

dia menang kerana tidak pnah sekali pun dia mengasari saya atau buat perkara yang mudaratakn pada saya.. untuk pngetahuan suami saya seorang kaki perempuan dan mabuk dan pukul isteri ptmanya yang menceritakn serba sdikit tentang pukul tu soal minum dan perempuan saya sedirii tahu sebelum kahwin dan dia berubah mningalkn smua itu.

Ape yang isteri ptama lalui, saya tidak percya kerana suami yang saya kenal saya lmbut orangnya, dan tak pernah bercakap kasar dengan saya.. dan layan saya sangat hormat..

isteri petama suami tunjuk bukti yang dia dipvkvl dan rakam pebualan gaduh merka di telefon dia simpan smua tu tuk ape2 jdi pada diri dia katanya.. saya tidak mampu mnerima semua ini shingga ke hari ni hmpir 5 tahun.. saya tidak marah pada isteri pertama saya marah pada suami..

saya dah tawar hati pada suami walupun dia dah berubah, saya tak mampu bermadu saya sayang kan dia sebgai kakak saya tapi bukan sabgai madu.. shinga ke saat ni saya masih tfikir adakah benar mereka rujuk selepas cerai di mhkamah

pada hari yang sma atau selepas saya bawa suami jmp ustaz utuk kepastian fitnah yang di bawa satu masa dlu.. tapi saya takmampu nak tny lebih kerana saya thu thal perasaan saya

saya sntiasa mngharapkn suami melepaskn saya secara baik kerana saya takmhu berdendam.. saya mhu dia jga isteri pertama dan anak2 nya shinga akhir hayat mereka dah banyak tersiksa dan teluka.. saya jga tak mhu sampai mngunakn undang2 kerana saya mnjga aib suami saya

Leave a Reply

Your email address will not be published.