Isu Keluarga

Apa yang terjadi dekat diri saya bilamana isteri yang ku sayang dan sanjung selama ini rupanya bercinta dengan kaum sejenis sampai sanggup buang suami sendiri

Salam min. Tolong hide kan fb ni sebab pinjam fb kawan saya. Saya tak pandai nak karang ni. Apa yang terjadi dekat diri saya bilamana isteri yang ku sayang dan sanjung selama ini rupanya bercinta dengan kaum sejenis sampai sanggup buang suami sendiri.

Hilang sudah hak itu dari aku. Aku sendiri yang melucutkan. Buatlah apa yang kau nak buat. Pergilah kemana kau nak pergi. Akan aku tahan seupaya aku untuk tak ambil tahu. Itu yang kau mahu selama ini.

Cuma satu yang betul2 aku harap selepas kau dapat kebebasan ini. Andai berlaku sesuatu, jangan ada dikalangan ahli keluarga mahupun rakan taulan kau yang menunding jari pada aku.

Aku dah terlalu penat selama ini menelan segala kata2 hinaan, cacian dari kau yang bergelar isteri. ngan ditambah lagi hinaan dan cacian dari orang sekeliling kau yang tak pernah tahu pun apa yang kau lakukan terhadap aku sebenarnya selama ini.

Bagi mereka, engkau baik. Punya akhlak terpuji.  Mana mungkin orang luar nak percaya pada derita yang kau tinggalkan pada aku. Mana mungkin mereka percaya rumahtangga ini penuh onak dan duri lantaran engkau bijak memain peranan.

Melayan aku umpama raja didepan mata mereka. Jalan berpimpin tangan, makan bersuapan, mata sentiasa bertentangan, bibir sentiasa menguntum senyuman. Lagak gaya engkau cukup untuk membutakan mata mereka.

Tanpa mereka tahu, aku suamimu ini, menahan rasa, memendam duka, atas segala rentak Aku dapat rasakan kau dari hari ke hari semakin berubah dah tak mcm dulu kau boleh m4ki suamimu ini sendiri sejak kau kenal ita.

kau lebih hormat ita tu dari suami mu sendiri dan aku betul kau balik kembali ke perangai kau yang dulu suka dengan kaum sejenis semula.

Semoga suatu hari nanti kau akan berubah tak bercinta dengan kaum sejenis lagi dan sempat bertaubat kerana kau pernah berz!n4 dengan kaum sejenis. Aku ingat kau akan berubah tetapi kau tetap balik semula bern4fsu dengan kaum sejenis.

walaupun aku akan kehilangan kau jika aku ceraikan kau tapi aku kena jugak buat kerana kau dah semakin jauh dengan dia sampai buat benda yang tak senonoh kerana aku tak nak jadi dayus dan tanggung dosa kau.

Aku harap kau bahagia sekarang dengan ita yang kau sanjung2 dan sayang sangst sampai sanggup buang aku. Semoga ita boleh buat kau bahagia harap kau tak menyesal suatu hari nanti.

Aku berharap tahun hadapan akan menjadi tahun bermakna pada aku kerana tahun ini adalah tahun kejatuhan aku dan berbagai dugaan yang datang pada aku.

Semoga aku kuat hadapi dugaan allah s.w.t dan aku terima dengan hati yang redha. Soal lain2 serahkan pada allah sentiasa bersama orang2 teraniaya.

Pesanan aku pada ita, jangan lupa sikap pentingkan diri itulah yang akan makan diri balik jangan terlalu bangga meruntuhkan rumahtngga orang kerana kifarah allah s.w.t itu ada.

Kita jumpa di akhirat nanti, la tahzan wa la tahinu. qawi lillahi ta’ala. Jangan bersedih dan jangan lemah kuatlah kerana allah ta’ala aminn.

Salam min. Tolong hide kan fb ni sebab pinjam fb kawan saya. Saya tak pandai nak karang ni. Apa yang terjadi dekat diri saya bilamana isteri yang ku sayang dan sanjung selama ini rupanya bercinta dengan kaum sejenis sampai sanggup buang suami sendiri.

Hilang sudah hak itu dari aku. Aku sendiri yang melucutkan. Buatlah apa yang kau nak buat. Pergilah kemana kau nak pergi. Akan aku tahan seupaya aku untuk tak ambil tahu. Itu yang kau mahu selama ini.

Cuma satu yang betul2 aku harap selepas kau dapat kebebasan ini. Andai berlaku sesuatu, jangan ada dikalangan ahli keluarga mahupun rakan taulan kau yang menunding jari pada aku.

Aku dah terlalu penat selama ini menelan segala kata2 hinaan, cacian dari kau yang bergelar isteri. ngan ditambah lagi hinaan dan cacian dari orang sekeliling kau yang tak pernah tahu pun apa yang kau lakukan terhadap aku sebenarnya selama ini.

Bagi mereka, engkau baik. Punya akhlak terpuji.  Mana mungkin orang luar nak percaya pada derita yang kau tinggalkan pada aku. Mana mungkin mereka percaya rumahtangga ini penuh onak dan duri lantaran engkau bijak memain peranan.

Melayan aku umpama raja didepan mata mereka. Jalan berpimpin tangan, makan bersuapan, mata sentiasa bertentangan, bibir sentiasa menguntum senyuman. Lagak gaya engkau cukup untuk membutakan mata mereka.

Tanpa mereka tahu, aku suamimu ini, menahan rasa, memendam duka, atas segala rentak Aku dapat rasakan kau dari hari ke hari semakin berubah dah tak mcm dulu kau boleh m4ki suamimu ini sendiri sejak kau kenal ita.

kau lebih hormat ita tu dari suami mu sendiri dan aku betul kau balik kembali ke perangai kau yang dulu suka dengan kaum sejenis semula.

Semoga suatu hari nanti kau akan berubah tak bercinta dengan kaum sejenis lagi dan sempat bertaubat kerana kau pernah berz!n4 dengan kaum sejenis. Aku ingat kau akan berubah tetapi kau tetap balik semula bern4fsu dengan kaum sejenis.

walaupun aku akan kehilangan kau jika aku ceraikan kau tapi aku kena jugak buat kerana kau dah semakin jauh dengan dia sampai buat benda yang tak senonoh kerana aku tak nak jadi dayus dan tanggung dosa kau.

Aku harap kau bahagia sekarang dengan ita yang kau sanjung2 dan sayang sangst sampai sanggup buang aku. Semoga ita boleh buat kau bahagia harap kau tak menyesal suatu hari nanti.

Aku berharap tahun hadapan akan menjadi tahun bermakna pada aku kerana tahun ini adalah tahun kejatuhan aku dan berbagai dugaan yang datang pada aku.

Semoga aku kuat hadapi dugaan allah s.w.t dan aku terima dengan hati yang redha. Soal lain2 serahkan pada allah sentiasa bersama orang2 teraniaya.

Pesanan aku pada ita, jangan lupa sikap pentingkan diri itulah yang akan makan diri balik jangan terlalu bangga meruntuhkan rumahtngga orang kerana kifarah allah s.w.t itu ada.

Kita jumpa di akhirat nanti, la tahzan wa la tahinu. qawi lillahi ta’ala. Jangan bersedih dan jangan lemah kuatlah kerana allah ta’ala aminn.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.