Isu Keluarga

Sampailah aku berkenalan dengan seseorang di wechat selalu bagi aku nasihat menuju jalan ALLAH

Assalamualaikumm. Tolong hide fb saya.. Akuu ni seorang ibu rumah tangga anak dh 3 orang. Dah menjalani perkhawinan dlm masa 13 tahun lamanya. Aku punya suami yang sangat baik.

Sangat manjakan aku. Pertama kahwin sampai sekarang kebaikan dan layanan dia tak berubah. suami tak rela aku susah sikit. Semua kerja dia buat. Kerja aku hanya jaga anak. Itu pun kalau dia pergi kerja..

Balik kerja suami lg yang jaga. Kerja aku hanya tido dan layan telefon. Kebaikan suami syukur alhamdulillah.. Tapi dia jarang bagi kata sentuhan rohani.. Dia tak pernah bagi aku nasihat.. Dia tak tegur walaupun aku ada silap.. suami hanya fikir kesenangan aku sahaja .

Sampailah satu masa aku berkenalan dengan seseorang di wechat Dia lelaki ada istri dalam perkenalan itu terjalin satu hubungan tampa sepengetahuan suami dan istrinya ( curang ) tapi dalam hubungan itu aku rasa mcm selesa..

Dia selalu bagi aku nasihat yang menujuu jalan ALLAH.. dia selalu tegur aku pakai baju yang sksi.. Sampai aku perlahan” menutup aurat sebab nasihat dia..

hubungan kami berjalan selama 6 tahun lamanya sekali dia marah atau suara tinggi dengan aku tak pernah.. Sebab itu lah perjalan cinta kami macam mulus.. Bak d kata susah nak d pisahkan tapi apakan daya masing” Ada ikatan suami dan istri.. Walau mcm tu..

Kelakuan dan layanan aku terhadap suami tak pernah kurang pun.. Perangai ku mcm tuu jg .. dan layanan bathin pun ok soo suami tiada apaa” Kecurigaan atau firasat kalau istrinya ada hubungan dengan orang lain..

Tapi dlm hubungan yang keenam thn ni.. Aku rasa dah bahagia sangat dgn dia.. Jalan dan fikiran kekasih aku ni yang paling aku suka.. Terlalu banyak memberi jalan yang baik.. Termasuk cara berpakaian. Sampai satu masa dia ajak aku nak jalan”..

Sebelumnya selalu kami jalan sama” Ada lah 3 4 gift di bagi time brthday aku.. Rantai emas.. Cincin dan telfon. Jadi time kami jalan tu.. Kami jalan bertiga dengan anak aku yang bongsu umur baby 8 bln..

Kekasih aku tu syang sangat dengan my baby aku.. Mula pertama lahir sampai lah sekarang ni.. Kami jalan pada hari tu dgn izin suamii jg.. Sebab keadaann yang tak memungkin kan tuk balik rmh..

Terpaksa lah kami menginap d hotel.. Dgn keadaan yang tak ada persediaan jdi terpaksa membeli barangan sikit tuk kami dan baby. Pada malam tu semua berjalan dgn baik.. Tiada unsur apa.. Sampai lah kami tidur.

kami tidur asing” Katil tapi sebilik.. Tapi lain jadinya bisikan sy4itan menggoda.. Kami buat benda yang tak patut pada malam tu.. Kami bercinta layaknya suami istri.. Tapi dlm hubungan itu aku rasa ikhlas melayaninya mgkin sebab aku rasa memang aku sayang..

Kami buat atas dasar suka sama suka tiada unsur paksaan.. Aku rasa bahagia dgn dia.. Tapi sedihnya mlm tu.. Mlm terakhir kami bersama.. Paginya ummi call suruh balik kg sebab abah tak sihat masuk hospital paru” Basah..

Pada masa tu kami bpèlol habis menangis sebab akan berpisah buat selamanya.. dan saling berjanji mnjaga kesetiaan walau pun trpisah oleh jarak..

Hubungan aku ni dgn kekasih pada malam tu suami tak tahu.. Rasa bersalah dan dosa slalu mnghantuii.. Rasa kasihan dengan suami.. Seandainya dia mampu didik aku d jalan yang lebih baik mgkin aku tak terjun ke dunia maksi4t..

Aku ni teringin sangat punya suami yang sholeh.. Yang agamanya mampu membawakuu ke syurga tapi tidak.. Aku mendapat suami yang penyabar yang mampuu ikut cakap istri je..

Bila aku cakap.. Suami lah yang harus mndidik istri.. Bkn istri yang didik suami.. Suami lah penentu baik buruk nya istri bkn istri penentu baik buruk suami.. Tapi apa suami cakap..

Pandai berfikir jg.. Bkn budak” Lg kan.. D ctu akuu merasa suami aku agama dia blm seberapa tapi perangai dia sangat dewasa tapi krg kepahaman dlm agama dan mslah RT ..

Dn skrg aku terpisah dgn kekasih aku tu to sikitapiun tak putus kontak smpai skrg.. Dari jauh dia slalu didik aku d jalan yang baik.. Slalu ingatkan aku agar menutup aurat.. Jaga sholat dan jaga mengaji.. Tiap kali dia bagi ingat pasa  tu..

Terkadang aku menangis.. dan diam sejenak seandainya suami aku blh mcm tu. Alngkah bersyukurnya aku jadi seorang istri tapi tidakk..

Dsitu lah aku semakin sayang dgn tiap dia bagi nasihatt akuu Terharu sebab ALLAH pertemukan aku dgn lelaki yang baikk tapi syang kami takkan pernah berjodoh sebab dia ada istri aku ada suamii.. Tapi dlm do’a terselit.. Moga aku d jodohkan dgn dia.. Pasti sangat bahagia untill jannah..

Pertanyaann akuu.. Macam mana bisa menjauh dari orang yang mendidik aku sampai sekarang dan dan macam mana caranya menghapus dosa yang di sengaja atau tidak d sengaja..

Sdgkan aku masih berhubungan sampai skrg jelang 7 tahun lamanyaa.. Harap bagi nasihat.. Aku hanya manusia tak luput dari segala khilaff.. Moga ALLAH ampunkan segala dosa aku.. Trm kah sebelumya admin KRT..

Leave a Reply

Your email address will not be published.