Isu Keluarga

Ceritanya sepanjang pernikahan tak pernah sekali kami beraya bersama kerana suami lebihkan bini tua nye

Salam saya ingin ceritakan kisah rumah tangga, 9 tahun saya benikah dengan suami saya dan dikurniakn anak yang comel saya bini muda suami, suami saya keje pemandu lori.

Ceritanya sepanjang pernikahan tak pernah sekali kami beraya bersama kerana suami lebihkan bini tua nye dan bini2 yang lain, dari anak pertama saya selalu diberi tekanan dengan kewangan selalu tak mncukupi,

sering bergaduh die terlalu takut dengan bini tuanye, bila di depan kite bininye bagus bercakap tapi di depan suami burukan saya alih2 saya yang kene, saya sabar lagi dan terus bersabar sehingga saya mengandung anak kedua saya di uji dengan suami tdak bekerja suami saya suh saya sabar,

shingga saya nak melahirkn anak kedua saya, saya rase terbeban sangat, sakit hati Allah je tau. oleh kerana terlampau sakit hati saya tak beritau die saya lahirkn anak, dua hari anak lahir die datang tengok anak yang paling tertekan die cakap tak ade duit.

Saya buntu campur sedih hampir gile saya dalam pantang dua bulan die tak balik. Dalam pantang saya bawak anak saya sendiri urus segala2nye sorang diri..
saya stress, suami tiada perubahan sampai la anak saya yang kecik umor 1 tahun saya mula cari kerja nak bina hidup balik.

saya tak peduli dah kat suami, bila tanya bila nak blik die jawab 1 ari dua lagi sampai sebulan tak balik, balik pon sekadar 3 jam je bila tanya kenapa cepat nak keje alih2 balik rumah bini pertama,

bini pertama tak boleh terime bila suami bernikah lain, die fikir keluarga die saja, sampai gaji suami pun die tipu tak pernah dapat selama berkeja sebab takut duit suami bagi kat saya dengan anak2,

sakit demam anak saya yang tanggung sorang diri saya sabar dan terus sabar sehingga tahun ni saya dah tak boleh sabar lagi, saya per4ng besar dengan suami sehinga dia lafaz kan cerai ke atas diri saya.

Petang tu jugak die balik pujuk saya, saya cakap bukan saya yang ceraikan abang tapi abang yang ceraikn saya pegila kat bini abang tu tapi die cakap die sayangkan anak2 ,

saya cakap jumpa mhkhamah, mahkhamah putuskan sah kami bercerai saya menngis semahunye dalam ati ada ketengan hadir dalam jiwa saya, suami masa tu tak boleh terime ajak saya pegi pejabat agama untuk rujuk, saya tidak setuju,

pastu balik, hari2 die cakap pikir anak2 sampi saya lembut hati pergi pejabat agama rujuk balik, saya memang sayang suami saya, tapi bila rujuk tetap tidak berubah dan sama.

Sehingga la satu malam saya call die tidak angkat terus call bini pertama tanye suami, yang paling sakit dia cakap sampi m4ti die tak akan baik dah dengan saya depan bini die, Allah je tau perasaan saya masa tu sedih hancur jatuh ati saya,

sekarang ni saya serabut dan buntu tolong bantu bagi pendapat ape perlu saya buat undur diri atau bertahan lagi, tolong bantu saya..

Leave a Reply

Your email address will not be published.