Isu Keluarga

Masalahnya suami saya cakap kalau saya ni bakal istri nombor 2 tapi baru2 ni saya dengar dari kluarga suami saya kalau saya ni istri yang no4.

Assalamualaikum semua. Admin pls hide profil saya. Saya cuma nak minta pendapat n nak luahkan isi hati saya, sebab saya taktahu nak cerita dengan siapa.

Saya seorang pmpuan dari negara seberang yang mnikah dengan seorang duda warga tmpatan hmpir 4 tahun. Saya dtg ke Malaysia ni pun sebab menikah. Saya seorang suri rumah dn menjaga 2 orang anak tiri.

Dan terkadang saya pun stres tengok budak2 buat hal, saya cuma bole tenang kan hati n fikiran dengan cara saya sendiri jer. Saya ajar anak2 pelajaran sekolah yang saya mampu.

Saya selalu ajak suami untuk berubat untk program mengandung tapi dia cakap berubat kg atau herbal jer, dia taknak berubat dengan dokter. Sebelum saya mnikah, suami saya ni cakap kalau saya ni bakal istri nombor 2 dan keluarga saya pun tahu.

Masalahnya selepas saya menikah saya ada ternampak foto peremmpuan dalam fon dia dan saya tanya, rupa2 nya itu bekas bini no2 (1 negara juga dengan saya dan takde anak).

Makna nya saya no 3 la kan. Oke saya diam n saya tak cakap dengan orangtua saya sebab takut orang tua saya risau. Keluarga suami saya semua nya baik dengan saya, kakak ipar, adik ipar, anak2 sedara semua oke.

Suami saya pun dengan keluarga saya kt kg pun oke. Dia pun layan saya dengan baik. Saya dengan suami sewa rumah kecil untuk tempat kami tinggal, saya ada cakap yang saya teringin kami ada rumah sendiri tapi suami bg alasan macam2.

Sedangkan ex Wife dia dulu dia bagi rumah n keta. Yer lah mungkin sebab ada anak. Saya pun cuba untuk terima.

Tapi baru2 ni saya ada dengar dari kluarga suami saya klw saya ni istri yang no4.Suami saya pernah menikah masa muda2 dulu dengan orang th4i. n itu lah bini pertama dia tapi tak sempat ada anak.

Time tu saya bekacap macam takde apa2, buat muka biasa n senyum2 jer, tapi sejujurnya hati saya bimbang n sedih.

Macam2 ada dlm fikiran saya skrg ni. Saya cuma sedih kenapa harus dgar dari orang lain kenape takdengar langsung dari suami saya.

Knpa dia sorok semua ni. saya nak cerita nak menangis tapi rasa malu. Mohon pendapat dari warga KRT n kata2 semangat untuk saya. saya seorang diri di negara ini taktahu nak mengadu minta pendapat kemana.

Leave a Reply

Your email address will not be published.