Isu Keluarga

Masalahnya bila anak2 saya makan banyak kat rumah dia mesti dia bising2 cakap dengan anak saya “mak kau tak masak ke”

hi admin, tolong hide profile saya.saya nak berkongsi sedikit masalah, kisah mertua dan saya, tak saya nafikan mertua memang baik, tapi tak semestinye tak de buat salah. macam tu juga saya.

Saya bukanla menntu yang baik buat mertua, cerita dia macam ni sebelom saya mengandung anak ke3 dia ade cakap sudah taknak mengasuh, so saya tak de masalah, sebab anak2 da sekolah, cuma nak tumpang transit je kat rumah dia,

Sebab rumah tak bape jauh, tak lama saya pon mengandung dan bersalin, masa dalam pantang, dia yang minta nak jaga anak2. Saya berat nak bagi sebab dia da bagi tau yang dia da penat,

sebab nak jaga hati dan tak nak timbul masalah, saya pon ok jela, bulan pertama ok, masuk bulan ke2, timbulla macam2 isue, dia tinggal baby dengan kakak2nye kat rumah dan mertua pergi kebun. 2 3 jam baru balik,

hati ibu mana yang tak sedih kan. Bukan sekali 2, tapi boleh di katakan tiap minggu ade 3/4 kali dia buat. Saya tahu sebab anak saya yang sulung certa.

Masalahnya bila anak2 saya makan banyak kat rumah dia mesti dia bising2 cakap pada anak saya “mak kau tak masak ke”? da tgh hari kan tak kan anak2 nak balik makan kat umah, lauk hari2 telur goreng,

tapi kalau dengan anak asuhan lain bagi makan ayam, ikan. yang sedap2. saya pon bayar upah mengasuh macam orang lain. Kadang makanan anak2 saya bekalkan. Sarapan belikan.

Tak taula ape salah anak2. Bila dia orang nak makan, mertua akn bagi alasan, tunggu atok balik. Sampai saya balik keje atoknye tak balik2.

Sampai umah mengadu ibu lapo. saya yang balik. keje dalam keadaan penat terusla msk. cucunye kok dilayan macam anak tiri. Tu jela nak luah. Hati ibu tak keruan..

Leave a Reply

Your email address will not be published.