Isu Keluarga

Masalahnya dia buat baik dengan adik beradik dia je tapi bila part adik beradik aku memang sungguh hampeh min

Assalammualaikum admin. Tlg hide profile. Saja nak meluah. Suami aku bab solat memang tak tinggai, rajin dengar crmah2 agama,  alhmdulillah.

Bab tu aku besyukur sangt,  tapi tu la min,  dia bnyk slh phm ku rsa. yalah dengar ceramah agama kata nak buat baik.. Kena buat baik dkt adik brdik dulu, baru org luar.. Tak apa aku ok jaa kalau dia nak buat baik.

Masalahnya dia buat baik dengan adik beradik dia je tapi bila part adik beradik aku sungguh hampeh min , kalau dengar bab adik brdik aku minta tlg, auto muka jd t4ik, tak ada selera makan, tak bercakap dengan aku, ada ja dia ckp lbih baik tlg kakak dia,  abg dia.

Habis tak kan adik brdik aku,  aku nak buang min,  aku rsa slma kmi kahwen adik brdik aku takpnh lg minta tlg bab duit, sllu minta tlg ambik dkt stesen bus,  beli ubat mak ayah, beli brg dpur hntar dkt mak ayah, tu pun tak selalu.

Sebuln skli bila depa tak sempat ja min.. Sebabnya adik brdik aku duduk jauh,  kira aku yg dkt dengan mak ayah,  dpa sllu balik.. Cuma kalau tak sempat sngt saja depa minta tlg aku,  duit pun dpa siap bank in..

Bukn guna duit aku pun.. Kalau guna duit aku pun rasa tak ada mslh sebab duit gaji aku. Adik brdik dia kerap kali call mnta tlg bab duit.. elok ja dia tlg.. Bunyi nya.. Adik brdik.. Kena la tolong..

Dia ingt aku anak buluh betong ka,  takda adik brdik mak ayah.. Haishhh. Lagi satu bab jaga mak ayah. Dia Salah phm jugak aku rsa. Dia cuma tahu nak jaga mak ayah dia.. Mak dia call cakap sakit..

Trus ajak balik… Padahal hari2 mak dia call ckp sakit.. Tak ada sehari pun ckp sihat min… Kalau mak ayah aku sakit.. Belum tntu lg dia mau balik.. Kalau balik pon duduk dua jam ja.. Tu pun muka dah jd t4hi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.