Isu Keluarga

Paling aku tak suka dengan anak tiri aku ni masih tidur bawah keti4k bapak die sampaikan bapak die berak pun dok tgu depan pintu j4mban

Assalamualaikum min tolong hide profile. Aku baru kawen 10bulan dn tengah mengandung 10minggu. Aku kawen dengan duda anak 1 berumur 9 tahun perempuan.

Apa yang aku nak cite skg ni, sejak aku mengandung aku bertambah meluat tengok anak tiri aku dengan laki akuĀ  dan mertua aku pun. Dulu sblm mengandung aku tak macam ni.

Dh lah kandungan aku ni banyak masalah ade fibroid ler ade cyst ler. Aritu bleeding kne tahan wad 2 hari. Gara2 ikut family die bercuti. Aku dh ckp kt laki aku triMester pertama aku kne banyak rehat.

Tapi die buat aku macam tak mengandung. Dh ler morning sickness aku agk teruk siap muntah d4rah lg. menekan2 perut. Muntah angin. Az4b gile.

Paling aku tak suka dengan anak tiri aku ni masih tidur bawah keti4k bapak die sampaikan bapak die berak pun dok tgu depan pintu j4mban.

Aku pun tak thu ler nak ckp apa. TAK pnh ajar anak solat. Aku pun tak thu lah spesis apa bapak die ni. Tdo ruang tamu anak beranak. Biar anak main hp smpi tengah malam tanpa pantau.

Kul 12am bru tdo. Macam ni ke korang didik anak? Anak dh la tak hormat g umah org. Sibuk nak balik cepat. Aku ni rse macam nak jd mak tiri baka singa dh. Bapak die ckp kecik lg.

dh tu nak tegur mse umur 21 tahun nt? Bile suh solat, biarlah dulu kecik lagi. Nabi pesan didik anak solat mse umo 7 tahun. Ni nak didik anak solat umo 40tahun ke? Dengan mak bapak die lagi sibuk nak jalan sana sini.

Aku ni tengah mengandung awal kehamilan. Ni pun dh macam2 mslh pd kandungan aku. Aku dok sorg2 dlm bilik. Klu dok ruang tamu mata aku sakit tgk anak main hp. Bila laki ajak bergurau, anak tiri aku siap tengking2 bapak die.

Menyirap btol aku. TAK kan aku nak naik hangin. Baik aku dok dlm bilik. Bile mata aku ssh nak tdo mulalah adengan lari umah aku buat. Pandai pulak tak bg aku keluar rumah.

Tapi tolong lah didik anak tu dengan adab akhlak yang disaranakan nabi waktu peringkat umur macam ni. Kita ni berpandukan alquran dan hadis. Ni kau buat bende tu macam buku sejarah yang takde apa2.

Yang pasal nak berjalan bw mak bapak, ko pergi je lah. TAK yah ajak aku. Aku nak dok rehat. Tapi die org tak phm. Jgn dimanjakan sgt sakit tu. Geram betul lah dengan die org ni.

Nape lah tak nak phm aku yang tengah mengandung. Tolong bg pandangan. Nak kecam pun kecamlah. Mgkn cara aku ni salah kot.

Leave a Reply

Your email address will not be published.