Isu Keluarga

Masalahnya sekarang disebabkan masalah ni kami selalu gaduh besar asalkan tersebut sahaja nama adik saya siaplah jadi per4ng dunia kami suami isteri.

Assalamualaikum admin dan warga krt. Hide profil saya ye. Saya nak minta pendapat netizen, bini saya tak sehaluan dengan adik perempuan saya. Adik saya dan bini saya tak leh berjumpa mata, mesti gaduh dan adik saya akan mulakan dulu.

Saya tak tahu apa masalah dorang tapi dorang asyik bergaduh je. Last2 bini saya marah saya. Dah kenapa.. Saya yang tak bersalah ni menanggung kesilapan orang lain.

Adik saya umo 20 an belum kawin jadi tinggal dengan mak saya jadi boleh kata setiap kali balik ada je gaduh. Sampaikan isteri saya tak masuk dapur Buat susu anak pun beli air mineral siap2

jadi tak perlu ke dapur bila bini saya nak guna mesin basuh pun takut sebab pernah terjadi dalam mesin basuh tu ada baju adik saya jadi adik saya m4ki hamun sebab alihkan baju dia.

DiDepan saya, adik saya tak berani tegur atau marah bini saya. Tapi asal saya keluar sekejap je. Ada je yang berlaku. Saya cakap kat bini saya jangan layan. Tapi bini saya cakap sape tak sakit hati.

Mak saya pun sama je salahkan isteri saya dalam segala hal. Takkan saya nak lemp4ng adik saya, kecik hati dia jadi saya tegur je.

Masalahnya sekarang disebabkan masalah ni, kami selalu gaduh besar asalkan tersebut nama adik saya siaplah jadi per4ng dunia. Saya selalu nasihat jangan layan dia, jangan hiraukan dia dan bini saya ikut tapi bila tak layan, adik saya makin melampau.

Tak de angin tak de ribut tiba2 perli bini saya. Masalah ni dah bertahun. Sampaikan saya ikut je bini saya dalam rumah takut diganggu adik saya.

Sampaikan nak pergi mana2 pun saya jadi tak tenang. Mulanya saya marah bini saya tapi adik saya pun salah dalam hal ni dan bini saya tuduh saya ni menangkan adik saya. Siap cakap pi la duduk dekat bilik adik saya dah sayang sangat.

Paling saya Kesian mak saya pula nak main dengan cucu. Tapi bila kerja mereke asyik  gaduh, mesti saya dipersalahkan dan gaduh besar. Bukanya budak2 dah besar tapi mulut macam budak2. Saya stress.

Knapa saya dipersalahkan dan perlu menanggung akibat dari perbuatan orang lain? Saya dah tegur dua2 orang tapi masih sama. Kadang2 geram jugak. Saya tak boleh la marah teruk bini saya.

Saya juga kena jaga hati bini tapi dalam masa sama kena jaga hati mak saya dan dalam masa sama jugak kena jaga hati adik. Dah kenapa… Minta pendapat.

Bila bini saya nak berbaik dengan adik saya adik saya akan perli dan marah bini saya. Seronokla dia marah sebab dalam rumah dia. Dianggap bini saya sebagai orang luar.

Tapi saya sebagai anak nak jugak jaga hati orang tua saya. Mohon pendapat netizen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.