Isu Keluarga

Masalahnya saya dan dia malah makin rapat sampai tahap terlanjur namun jauh dilubuk hati saya saya rasa saya tak mampu brtahan

Saya cume nak luahkn prasaan..nak mintak pndapat takut nanti kena kecam. Tapi kalau ada bagi nasihat. ok saya terima. kisah saya ni bukan masalah rumah tangga. tapi masalah percintaan.

percintaan, kasih sayang pada orang yang salah. saya ibu tunggal 3 anak. suami dah 6 tahun sudah tiada. dan selama 6 tahun ni dah banyak lelaki yang saya kenal. Tapi lelaki ini yang berjaya buat saya hampir gile.

Dia memang baik. menyenangkn. ambil berat. kelakar. Tapi sayang dia milik orang bukan 1 tapi 2. Saya kenal dia bukan dalam fb. wheecat. Lagipun saya dah tak prcaya dengan kenalan alam maya ni. Saya kenal dia masa saya tanye pasal kerja.

mula2 kenal saya cume berminat pasal kerja. tak ade la pulak minat kat dia sebab dah tentu2 dia dah kawin. tapi dia ni jenis degil. tak mengalah. akhirnye boleh juga dia tawan hati saya. tapi jauh di lubuk hati saya.

Rasa bsrsalah terhadap isteri2 dia membuatkan saya berfikir. Akhirnya saya buat keputusan untuk lupakn dia. macam2 saya buat. sakitkn hati dia. buat dia cmburu. bergaduh. Cari pasal. akhirnya dia menjauhkn diri dari saya.

masa tu memang saya happy. walaupun sakit tu ada cume sikit. hampir 1 bulan dia tak call. tak wasap tak msg. leganye. masa tu saya cube cari orang lain untuk lupakan dia. walaupun saya tahu. hati saya tak nak pun.

waktu ni memang saya tenang. Tiba la satu hari. dia call saya balik. dia rayu saya balik. memang saya terkejut tapi masa ni saya kuatkn lagi perasaan.. saya cube terima hanya sebagai kawan atau boss sahaja. dia cari saya sebab nak saya kerja tempat dia.

tu yang saya rasa dia ni cuma nak senangkn kerja dia. ok la memandangkn saya pun perlukan duit lebih. saya trima tapi saya hairan kenapa saya macam happy dia kembali dan saya terus stop brhubung dengan lelaki2 yang nak tackle saya.

Selama saya buat kerja partime dengan dia. saya ajar hati supaya tak trima dia. bencikn dia. hari2 saya cari pasal dengan dia. ada aje yang tak kena. bergaduh aje. Saya cume nak dia bencikn saya. buang saya.

Saya nak dia cakap hate u. Entah macam mana hari tu dia lambat bayar gaji saya. masa tu saya cume fikir itu masa yang sesuai saya nak serang dia. cari point dia pecat saya. saya tqnpa satu salam. saya hantar msg.

Herdik dia. saya ingatkan jawapan panas yang saya dapat. Tapi jawapan ikhlas yang betul2 mer0bek perasaan saya. Permohonan maaf tanpa kata2 sinis. dia mohon maaf dengan saya. dia bukan sengaja tapi dia sakit. masa tu baru saya sedar.

Lain yang nak. lain yang jadi. Kat sini saya sedar betapa saya bersalah. dan betapa saya sayangkn dia. apa yang lakukan hanye menyakitkan hati saya balik. di sini la saya mengalah. saya nekad saya tak teruskan permainan.

Saya luahkn segala yang ada dalam hati saya. saya marah dia kenapa datang balik?? dia mengaku masih sayangkn saya.

sebab tu dia cari saya balik. Dan dia nak terus berhubung dengan saya. ini lagi menambahkn rasa sakit di hati saya. Sakit tak terhingga sebab saya tak mampu lupekan dia.

Masalahnya saya dan dia malah makin rapat sampai tahap terlanjur namun jauh dilubuk hati saya saya rasa saya tak mampu brtahan. saya tahu sifat saya. Saya kesian kan isteri dia lagipun saya bukan wanita lembut.

saya degil. ego. panas baran. Saya benci orang chop saya perampas suami orang. sedangkan saya tak de niat pun nak rampas hak orang.. saya cume tersalah sayang pada suami orang. apa yang mampu saya buat sekarang.

Saya harus luperkan dia. wlpn saya tahu hati saya sakit. namun saya rasa ini jalan terbaik. biarlah saya sakit merana sekarang sebelum saya merana. sakit lpas kawin dengan dia.

Saya tahu saya tak mampu. Tapi kalau dia tak muncul lagi dalam hidup saya. saya rasa saya boleh. Saya tak nak dan tak akan ucap selamat tinggal tapi saya akan pergi tanpa sepatah penjelasan. Sebab saya tahu.

kalau saya pergi dengan meminta izin dan kemaafan dari dia. dia akan tetap merayu. dan rayuan itu akan mengikat saya lagi. Untuk abang Z ayang minta maaf sebab ayang tak nak bagi abang tahu kemana ayang nak pergi dan tolong jangan cari ayang lagi.

Dan kalau abang tak dapat call dan cari ayang. itu yang terbaik. Walaupun sakit. itu saje caranye. memang ayang sayangkn abang. Tapi apakan daya. ayang tak yakin.

Biar ayang mengalah. ayang doakan abang bahagia dengan isteri2 abang. dan tolong jangan sakitkan hati mereka lagi. mereka lebih berhak dari ayang. ikhlas dan tulus dari ayang PK chubby abang Maaf sebab ayang tak mampu bertahan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.