Isu Keluarga

Kisahnya bila Bangun sahur tadi dah siap masak saya tanya suami kat mana dia simpan dorayaki dengan apam balik tapi dia jawab dia dah habiskan kesemuanya

Salam 16 Ramadhan.  semalam saya & suami ke bazaar. Suami tunggu dalam kereta, saya keluar sorang. Saya tanya suami nak makan apa apa tak, dia cakap takde teringin apa apa.

Saya pun beli dorayaki coklat & apam balik kesukaan saya. Untuk suami saya beli satay daging & teh ais pyorr kesukaan dia.

Masa berbuka, kami makan kurma, nasi dan lauk yang saya masak. Selepas terawih, kami makan satay. Kemudian saya kenyang, suami sambung makan dorayaki & apam balik.

Saya pesan kat suami simpan sikit untuk saya sebab saya teringin sangat tapi kenyang, lagipun tu kesukaan saya sejak dulu. Suami kata ok.

Kisahnya bila Bangun sahur tadi dah siap masak saya tanya suami kat mana dia simpan dorayaki dengan apam balik tapi dia jawab dia dah habiskan kesemuanya. Ya Allah sedih sangat hati saya.

Saya tau masalah kecik je tapi tak tahu kenapa sampai saya menangis kempunan tak dapat makan apam balik dengan dorayaki. Sampai sekarang pukul 8:30 pagi pun saya masih sedih.

Dia pun tahu saya suka makan makanan tu, kenapa dia habiskan. selepas sahur, basuh2 pinggan kuali semua, sampai suami pergi kerja tadi saya langsung tak cakap dan tak senyum. Saya sedih.

Masa suami pergi kerja, first time sepanjang kawin saya tak salam suami. tak ucap hati hati, kerja baik2. Sekarang saya sedih sebab kempunan makan apam balik campur rasa berdosa pada dia sebab tak salam dia pergi kerja.

Balik nanti saya nak ajak dia pergi bazaar beli semula… sebab saya teringin sangat²  Saya tahu masalah kecik je tapi entahlah, saya ni jarang sangat merajuk.

Pasal dorayaki dengan apam balik je saya sampai menangis sorang2. Nak meluah kat orang terdekat, saya malu sebab benda kecik dan saya pun tahu petang nanti pergi la beli semula, saya akan happy balik… hmm cuma saya rasa sedih sangat sekarang.

Dari hari pertama ramadhan, semalam baru first time kami ke bazaar. Bulan puasa tahun lepas pun sebulan puasa, pergi bazaar 2 kali sahaja sebab kami memang sama sama tak suka membeli, tak suka makan kat luar, saya pun memang setiap hari masak.

Hari tak puasa pun setiap pagi bangun awal masak nasi bekal untuk suami. Inilah pertama kali saya sedih macamni. Saya sayang suami saya, sekarang saya makin sedih menyesal sebab tak salam suami.

hmmm dia balik kerja nanti saya nak mintak ampun kat dia, lepastu nak ajak dia pergi beli dorayaki coklat dengan apam balik. saya kempunan.

Leave a Reply

Your email address will not be published.