Isu Keluarga

Paling mengejutkan suami saya terima whatsapp dari adik saya bila saya buka ternyata gambar b0g£l adik saya

Assalamualaikum admin, hide fb sy ni ye… saya di antara silent reader page ni.. saja nak share kisah rumahtangga sy tahun ni masuk tahun ke 7.. saya dan suami masih ada seorang cahaya mata lelaki yang berumur 3 tahun

Kisah saya bermula tahun ke 4 saya berkahwin, saya tinggal jauh daripada family suami.. saya bawa adik saya tinggal bersama saya memandangkan kami cuma ada dua beradik dan mak ayah dah pun tiada..

umurnya muda 8 tahun dari saya… hubungan kami bertiga amat rapat dan dia menganggap saya dan suami macam mak dan ayahnya.. kami berinya kasih sayang dan beli apa yang dia nak..

dia baik dan rajin, kami semua selalu solat berjemaah sama-sama.. Apa yang saya ada dia selalu ada, dari baju, kasut, make up… saya dan suami baik2 saja, cuma tahun tu entah kenapa dia jarang dah bercakap dengan saya…

kebanyakan masanya dengan hp.. saya tak curiga kerana dia selalu bersama saya.. dia akan ambil saya balik kerja macam biasa untuk jimat minyak kereta dan kami selalu cerita kisah masing-masing sebelum tidur dan semuanya macam biasa saja..

saya jenis beri dia tengok hp saya dan begitu juga dia.. tapi beberapa hari bila saya nak tengok hp nya, dia tak bagi.. katanya hp nya sekarang sensitif… dah nak rosak..

waktu saya pegang tiba-tiba dia rampas.. katanya dia takut rosak.. lepastu saya kata saya akan belikan yg baru kalau rosak.. kemudian esoknya, bila dia ke tandas pagi-pagi senyap2 saya buka telefon dia..

dan terkejutnya saya bila telefon dia ada password.. saya pelik.. saya try try sampai dapat tengok kesan2 cap jari.. bila dh dapat buka, saya pun skrol fb dia.

Paling mengejutkan suami saya terima whatsapp dari adik saya bila saya buka ternyata gambar b0g£l adik saya dan mesej sayang baby dia dengan adik saya adik kandung saya orang yang paling saya percaya..

mesej terakhir pagi tu masih segar dalam ingatan saya..”Nanti B hantar kakak pergi kerja B balik semula”.. Saya tak tunggu lama, tangan saya menggigil-gigil tahan marah, saya sangat sayangkan dia tapi dia boleh mengkhianati saya sampai macam ni sekali,

saya campak hpnya ke dinding, saya yang masih bertelekung berlari keluar dari rumah start enjin kereta saya dan saya memandu tak tentu arah..

Sambil memandu saya menangis, saya tak tahu nak kemana, saya berhentikan kereta sebab saya sedar emosi saya tak stabil dan badan saya menggeletar.saya menjerit menangis. Dengan tak bawa hp tak bawa duit semua saya tak tahu saya nak buat apa..

saya buntu.. patutlah suami saya bersikap dingin dengan saya…. rupa-rupanya mereka berdua ada hubungan sulit.. lepas saya dah habis menangis, perasaan macam dah lega sikit, saya terus drive balik, hari dah cerah..

saya tengok jam dah pukul 8 pagi.. saya tak tahu apa akan jadi.. tapi saya cuma nak berdepan dengan mereka… dalam otak saya cuma “AKU NAK MINTA CERAI”..

Bila dah sampai depan rumah, saya nampak suami saya mundar-mandir depan rumah, bila dia nampak kereta saya, dia terus terjah saya.. mungkin dah tahu saya dapat baca mesej-mesejnya.

Saya tanya padanya, dah puas berzin4? dia cuba terangkan pada saya apa yang berlaku tapi semuanya tak masuk akal.. katanya dia pun tak tahu sejak bila dia suka adik saya… mula-mula tak ada tapi lama-lama jadi suka sebab asyik tengok dia dalam rumah..

Saya tanya berapa kali diorang dah berzin4, dia jawab jujur dah 5 kali waktu saya tiada di rumah… saya sedih saya pukvl dia dengan tangan saya.. waktu tu dah tak rasa berdos4. rasa teraniaya…

bila saya berhenti menangis saya minta dia ceraikan saya dan kahwin dengan adik saya jangan berzin4 lagi.. saya rela undur diri demi kebahagian mereka.. lagipun waktu tu saya tak ada anak lagi. Dia kata dia tak nak ceraikan saya,

dia minta maaf dan berjanji takkan buat lagi, dia cuma bern4fsu dengan adik saya tapi tak ada rasa sayang atau cinta.. dia cintakan saya seorang.. dia menangis depan saya..

saya tak beri apa-apa jawapan.. saya halau adik saya keluar dari rumah saya, saya suruh dia balik kampung saja tinggal di rumah lama kami..

Saya tak marah padanya, saya tak sentuh langsung badan dia, saya cuma panggilkan grab dan minta dia balik.. menangis-nangis dia merayu pada saya minta saya maafkan dia.. saya cakap saya maafkan tapi dia kena balik..

dia turut dan tinggallah saya dan suami saya dalam rumah, saya minta cerai kali kedua…dia tak nak.. dia minta berinya peluang.. dia silap.. dia tersalah.. beberapa hari saya dan dia sangat dingin..

jika hari-hari ada sarapan di meja, setelah itu tiada lagi.. jika hari-hari saya minta dia cium saya sebelum keluar kereta setelah itu tiada lagi.. jika setiap malam, saya tidur berbantalkan lengannya kini tiada lagi…

bagi saya saya dah tiada siapa-siapa… saya pun dah tak percaya siapa-siapa… satu malam saya bangun solat malam… saya rasa sayu sangat.. saya rasa mungkin ini silap saya sebab saya tak jadi isteri yang baik…

tak layan n4fsu dia dengan baik walaupun saya tak pernah menolak keinginan dia.. seperti ada bisikan dalam hati saya untuk selamatkan perkahwinan saya… semua orang buat silap dan Tuhan masih beri peluang untuk bertaubat.. apatah lagi manusia..

saya cari sedikit rasa sayang dalam hati untuknya.. ye saya masih sayangkannya… mungkin anda semua boleh gelar saya b0d0 kerana menerimanya kembali… tapi..

Saya buat keputusan untuk selamatkan perkahwinan saya..Pagi tu saya siapkan sarapan.. dan kami duduk berbincang.. saya berinya syarat jika dia masih sayangkan saya, yg pertama saya nak berhenti kerja nak tumpukan pada rumah tangga ,

yg kedua dia kena block adik saya dari semua sosi4l media dan dia kena anggap adik saya dah tiada, yg ketiga, ini adalah peluang kedua dan terakhir.. jika dia buat lagi, saya takkan pernah kembali lagi..dia setuju.. ye..

saya beri dia peluang kedua dan 3 tahun berlalu, dia menjalankan janjinya dengan baik.. dia berubah .. kami jadi lebih baik dan seadanya…kehidupan kami semakin baik setelah dapat anak.. dan kini saya rasa mungkin saya takkan menyesal berinya peluang kedua…  tq admin.

Leave a Reply

Your email address will not be published.