Isu Keluarga

Permulaan itu biasa2 sahaja masalahnya pekerja lama yang sudah lama bekerja dikedaiku juga diberhentikan

Assalam min. Aku ni seorg wanita umor 30 tahun dan baru berkahwin tahun lps dgn suami aku umur 23 tahun. Sebelum kahwin mmg aku bisneswomen ada sebuah kedai makan yg agak mguntungkan.

Aku seorg yg pandai memasak dan menjual masakan yg agak murah. Ramai customer memuji kesedapan dan keenakan kedai makan aku. Ttp segala2 berubah apabila aku berkahwin dan mengandung.

Bisness kedai makan aku sellu tergendala akibat kesihatanku. suamiku mmg tdak mampu uruskan kedai makan itu. Dan apabila kandungan aku dah usia 8 bulan. Aku memilih utk berehat dr menjalankan bisness dan aku serahkan 100% pengurusan kedai kpd suamiku.

suamiku memutuskan utk memanggil ibunya, adiknya dan ibu saudara serta sepupunya dtg mguruskan kedai dari kampung. Permulaan itu biasa2 sahaja masalahnya pekerja lama yang sudah lama bekerja dikedaiku juga diberhentikan.

Agak terkilan kerana keputusan itu bukan dari aku dan suami tp dari ibu mertuaku. Ibu mertuaku pula menumpang di rumahku bukan nak membantu aku sebaliknya dia sibuk urus kedaiku.

Paling aku terkilan segala wang hasil keuntungan dib0l0t keluarga mertuaku dan geng2 mreka Satu sen pun mreka tdak serahkan kepadaku Kedai itu mreka sudah kontrol semua, pelanggan aku sudah mula lari.

Ramai mgadu masakan tak sedap dan mhal dan pernah viral kedaiku ini. Pekerja2 lamaku yg jd tulang belakang aku dulu semuanya dipecat dan diganti dgn keluarga mertuaku termasuk sepupu2 suamiku tu.

Pernah satu ketika sepupu suami aku tengk!ng cust tetap aku. nama kedaiku yg aku bina semakin buruk. cust semakin kurang. aku agak buntu min selepas aku bersalin dan lepas 40 hari nti macam mana nk usir keluarga mertuaku dr kedaiku..

Suamiku sudah bagai lĀ£mbu divc0k hidung dgr sahaja apa yg diarah keluarganya. Aku bimbang sumber pendapatan aku hilang selepas bersalin nti kerana kedai itu lah periuk nasiku… Sepanjang ibu mertua aku menumpang tdk pernah dia tya keadaan aku. Dia asyik dgn kedai shja. Buntu min

Leave a Reply

Your email address will not be published.