Isu Keluarga

Macam ni, gaji saya 6k sebulan Suami 3k sebulan tetapi sewa rumah bil2 api air semuanya suami tanggung

Salam min tlg hide kn profile sye. Saya cuma nak meluahkan perasaan saya. Kmi dah kahwin 2 tahun.

Macam ni, gaji saya 6k sebulan Suami 3k sebulan tetapi sewa rumah bil2 api air semuanya suami tanggung tapi barang dapur, coway, brg mandi, keperluan kucing2 kmi ada 2 ekor..

smua saya yg tanggung. Saya nk tnya bab nafkah. Setiap bln suami beri 200 kat saya. Kat mak dia 500 sebulan walhal ayah dia masi keje kat kg. Dia dh tau gaji sikit tapi tetap juga bg 500 sebulan tak pena kurang.

Tak termasuk lagi vitamin, ubat2 mak ayah dia. Jdi dia memang takde simpanan. Hujung bln pinjam duit kt saya. Dia memang akn byr balik lps tu. Saya jarang ada kat umah sebab saya keje siang mlm.

Siang saya keje lain, mlm keje lain. Memang dri sblm kahwin lg saya keje mcm tu sebab saya anak sulung jdi dh biasa kena bg duit kt adik2 dengan mak ayah saya kt kg.

Saya cuti sabtu ahad je.. Isnin hingga jumaat saya tak balik rumah. Saya banyak komitmen. Bila saya suarakan nak kurangkn keje, saya nak keje siang je tak nak keje mlm.. Tapi dia mcm berat hati nk bagi..

Malahan dia suru lg saya cari keje lain untuk buat side income mcm buat bisnes jual brg kat online. Dia pn ada buat side income lain.. Kdg2 klu dia tak penat sgt, blk keje dia buat shopeefood. Dia baik memang baik, ringan tulang dlm hal urus rumah.

Dia tak pena kacau duit saya kecuali komitmen2 yg saya kena bagi2 dengan dia tu la. Tapi saya tak berkenan bab urus kewangan dia. Saya nak tegur, takut jdi isu pulak.

Dia keje siang je tapi keje dia memang memenatkan blk kul 10 mlm, pegi keje kul 8 pagi. Saya rasa mcm tak adil dia bg nafkah mcm tu je kat saya. Duit dia banyak hbis kt kg je.

Saya tak marah dia bg.. Tapi berpada la.. Kena juga ada simpanan sendiri.. Smpai rasa mcm tak redha pn ada.. Salah ke saya rasa mcm tu

Leave a Reply

Your email address will not be published.