Isu Keluarga

Untuk pengetahuan semua dulu saya pernah berniaga tapi barang2 saya kena curi dengan adik2 dgn abg dia

Assalamualaikum warga KRT. admin tolong hide profil saya sebab saya tak nak menjatuhkan maruah suami saya. Saya dengan suami sudah berkahwin 8 tahun dan mempunyai 4 orang anak.

Yang sulung 7 tahun kedua 5 tahun ketiga 2 tahun, keempat 5 bulan. Dari awl kahwin saya tnggl dgn mil dan adik beradik 6 orang semua 5 lelaki sorang perempuan.

Yang sulung dah berkahwin dan takde anak, suami anak kedua… Adik perempuan pun dah kahwin ada sorang 2 anak… Lagi 3 orang belum kahwin… Yang sulung PJJ dgn isteri.

Adik beradik dia ni suka sepahkan rumah,almaklum lelaki.. yang perempuan suka mengemas tapi jrg balik.. ulang alik rumah mertua dan rumah maknya… Bkn saya nak mrh mil sebab saya penat dgn anak lagi.

Suami saya kerja pergi balik malam kdg2 tak blik langsung… Adik beradik dia jenis makan bersepah.. mana diorang MKN situ la diletakkan pinggang, saya yang kutip .

Belum termasuk  pakaian lagi.. merata letak.. Saya jaga anak, masak, kemas rumah semua saya sorang buat… Bila saya masak takde sorang yang jaga anak saya..

belum bab beli barang dapur lagi.. suami BG duit dekat saya semata mata beli brg dapur jer.. bukan sorang jer makan semua.. adik2 dia sorang takde yang bantu.. diorang tahu nak makan jer.. kerja pula jarang2..

masa ada duit tak kerja tak balik rumah.. takde duit kdg2 kerja kdg2 tak.. asyiik bangun MKN tidur jer.. mental saya penat min.. 

adik perempuan dia kalau balik tgk rumah bersepah mesti mengumpat dgn kakak ipar dia kata saya pemalas.. mak mertua saya tak sihat… Ayah mertua dah meningg4l lama dah…

Malam saya tak boleh nak tidur sebab jaga anak.. siang lagi LA.. anak tidur saya kemas rumah.. MMG takde masa langsung nak berehat.. bila saya bgtahu suami2 cakap..

kalau letih diam jngn buat apa2.. tapi bila saya tak masak boleh dia ckp, msk sekejap pun tak boleh… Saya taktau nak luah dekat sapa sebab saya duduk dekat kampung dia.. mesti lah semua keluarga dia.. nak cerita dekat mak saya takut aibkan suami..

Untuk pengetahuan semua dulu saya pernah berniaga tapi barang2 saya kena curi dengan adik2 dgn abg dia.. Satu hal adik beradik dia saya geram..

kalau brg saya hilang MCM duit ke apa diorang senyum jer.  Sorang takde nak respon apa2.. sekarang saya jadi suri rumah jer… Suami saya pula buat perangai..

selalu balik kerja tidur jer sebab penat, takde masa langsung nak tolong saya jaga anak.. bila saya sruh jaga anak boleh dia cakap saya buat dia MCM bin4t4ng, sruh itu sruh ini.

salah ke saya suruh dia jaga anak.. sekarang saya dah tak minta tolong dia.. sebab kalau minta tolong dia cakap MCM dia tak pernah tolong saya… Kalau minta duit lama2 dia akan mengungkit, beli itu beli ini..

kalau boleh saya nak kerja sendiri nak hasil duit sendiri.. sekarang barang dapur  langsung saya tak minta.. ada saya masak.. takde saya tak buat… MLS nak ambil tahu.

saya tnggu dia BG jer.. tak BG saya diam.. sebelum kahwin saya berkerja sendiri.. duit simpanan saya semua hbis sebab nak tlong dia…

Anak2 semua saya urus.. sekolah, ajar anak kerja sekolah, nak mintak tolong dia2 tak sempat,sebab kerja kan..

Saya nak tnya pendapat warga dalam ni boleh ke saya minta cerai.. sebab saya tak tahan.. dia sekadar beri nafkah jer…

Leave a Reply

Your email address will not be published.