Isu Keluarga

Yang tak ble lupa pada masa 2 tahun perkahwinan kami dia cuba nak r0g01 ibu saya sampaikan 2 kali dia cuba nak ci0m ibu saya dan akhirnya ibu saya cerita sendiri

halo min tlg hide post saya. saya menikah umur 20 skrng dah nak dkat 3 tahun, suami saya kerja grab, ada anak sorang umur 2 tahun. sebetulnya masalah ni mgkn kecik je, tapi suami saya dah tinggalkan saya..

dia pergi bwa bag bwa bju bju dia, sebab saya tuduh dia chat pmpuan, salah saya pn saya ckap masa dia bru blik keja, sebab saya tak ble tahan cemburu.. saya cuba sadap wsap dia , dan masa tula saya tau, tapi dia memang tak ada buat seperti yang saya tuduh,

cuma yang sayaa buat kcik ati knpa dia tinggalkan saya dan anak? dia juga anggap family saya ni, ibu bapa dan adik adik saya tak pernah nampak baik di mata dia, bahkan keluarga besar saya pn dia anggap kurg je, padahal selama ini yang carikan dia keja,

disaat dia susah, disaat kami semua memang bnr bnr susah, ibu bapa selalu bntu dia,bahkan msalah pinjam wang memang selalu dr dlu , tapi tetap je dia anggap tak baik. Nak ckap cerita lagi min..

Yang saya tak ble lupa pada masa 2 tahun perkahwinan entah dia cuba nak r0g01 ibu saya sampaikan 2 kali dia cuba nak ci0m ibu saya dan akhirnya ibu saya cerita sendiri. masa tu memang saya pn heran knp saya diam je, seharusnya sayaa bela family saya,

dan skrng saya dah sadar sebab ibu ckap saya temakan baca baca dia, sebab tu sayaa asik diam je dlu, smpai family besar dan nak ugut dia msuk balai polis, tapi dia dah minta maaf dan takkan ulang lg dan dah sain dalam kontrak tu, saya pn dah maafkn dia

tapi memang saya menyesal knp saya tak amik keputusan nak cerai dia masa tu, sebab yang dia buat macan tu dengan ibu saya, saya tak tau saya macan rasa bodo masa tu

saya tak tau skrng, ada rasa tenang juga dia tak ada, tapi juga sedih ingat kenangan kenangan yang manis, saya rasa tenang tak ada dia sebab dia suka atur atur saya, suka suruh suruh saya, suka besepah baju dkat mna mna ja,g4ntung baju dkat mna ja,

amik apa apa tak pernah kemas lg,klu bongkar apa apa memang dia tak kemas, ganti baju smpai 3 4 kali sehari, sampah tak pndai buang klu tak kena mrh dlu,suka mrh anak dan adik adik klu memang dia orang main dan agak bising,adik saya pn memang nakal,

tapi dia suka buat sayaa macan kecik ati, sebab dia selalu bandingkan didikan saya dengan anak saya,dengan family dia punya anak,

saya tak selesa saya tak tau knp saya msh tak ble terima kekurangan dia skrng ni, dia asyik baikkan family dia ja, tapi dia tak pernah hargai lgsg family saya, padahal family dh bnyk sgt tlg dia tapi dia tak ada rasa terima kasih,

skrng saya tak tau nak buat apa, nak ckap pasal kekurangan memang smua manusia ada kekurngn, tapi saya rasa tk ble terima semua ni, skrng saya kena macan mna,family saya pn tak suka dengan dia, tapi mgkn masa tu saya bodoh saya masih nak bsama dia

dia pn pernah marah saya dirumah mak bapak dia,dia. memang orang yang ksar, dia tak peduli itu mak ka bapak ka, klu dia nak marah dia tak pandang tua muda, menjerit sebab saya bagi anak main fon sehari tu, saya memang salah tapi tu sebab anak saya tak seronok dlm rmh mertua tu asyik menangis,

asyik cri ayah dia, tapi ayah dia keja, tapi.dia tak faham juga malah saya dimarah, sakit hati,saya dh nak cuba balik rmh ibu bapa, dan nak.akhiri semua
tapi family dia tak biarkan tu semua, abis saya kna tahan

sayaa tak nak mengungkit, tapi semua benda motor dan fon tu ibu bapa saya bagi dengan dia, bg pinjam, dan ibu bapa tak pernah minta balikkan tu semua, tapi saya rasa dia macan tak sedar dengan semua yang dia buat,

dia dlu juga suka mengadu dengan mak dia bila ada masalah dengan saya, saya tak tau brpa bnyak dah, dia dlu tak nak jaga aib rmh tangga ni dpn mak dia, saya selalu jga aib dia,

bahkan bela dia disaat dia salah sekalipun, tak pernah sikit pun saya cerita dengan ibu bapa yang kami ada masalah, tapi dia tak hargai semua tu.
saya tak tau saya macan rasa tertekan, walau saya tau dia pn ada kebaikan nya juga,

dia sayag dengan anak dia,dia pn selalu ajak saya makan keluar, jln2, pasal duit dia tak kedekut, tapi selalu tnya duit tu kmna, pdhl sehari duit tu memang ckup mkn ja,

klu ble ulang waktu dan memang ni masa jodoh saya habis, saya memang nak tekad nak besarkan anak sendiri,nak smbung belajar kat university, sebab impian saya memang tertunda sebab saya berkahwin muda,

saya nak kerja sendiri untuk anak, dan saya nak nampakkan diri saya yang saya mampu hidup sendiri.

skrng ni saya nak tnya warga krt apa yang kena sayaa buat,saya yang salah ke tak ble terima kekurangan dia,dan sebab saya mudah terasa apa yang dia ckap?
atau memang dia yang keterlaluan dengan semua yang dia buat…? tlg bg nasihat yang baik2 ya, sebab saya perlukan support skrng ni.

Leave a Reply

Your email address will not be published.