Isu Keluarga

Masalahnya sebelum ni suami buat perangai semasa saya mengandung anak ke5 sehingga kmi bercerai talak 2 min dan kami rujuk demi anak2

asalamualaikum KRT.  Maaf min Hide profil saya. kerana skdar ingin meluah kan saja ape yang terpendam di dalam hati min.

Saya seorg ibu kepada 5 org anak dan 3 anak jaggaan iaitu anak saudara yang di jaga ketika ayh nya meninggal san ibu nya tidak sihat.

Serta ibu saya juga tggl serumah dengan saya krana ibu sakit kmatian suami. Saya berkerja di kilang min pndaptn  tak bnyk mana basic tak smpi rm1300.

Saya ada suami, suami ecident 3thn lps dan tak bkrja shingga hri ini kerana ada kerosakan pada kaki dan tak boleh bkerja kata nya tapi brjalan dan mancing boleh lagi min.

Masalahnya sebelum ni suami buat perangai semasa saya mengandung anak ke5 sehingga kmi bercerai talak 2 min dan kami rujuk kembali kerana anak2.

org ke 3, janda anak 2 rumah tgga saya hancur. Saya tak nak lah ingt kisah lama. permasalah saya kat sni.

Saya bkje seorg diri. segala keperluan rumah, anak dan sekolah, serta semua lh majority nya saya yang org selalu pening untk mncri untk anak2 saya dan semua lah. Suami mmg tak de sumber pndaptan. boleh di kata kan setiap hri saya kje. Sampi ot ahad pon ambk.

Demi family bsr kami tapi min. suami tak suka saya jaga ibu saya, anak2 saudara saya sehingga kn tahap tak suka nya selalu menunjuk reaksi muka  dan kata2 yang melampau mengguris hati saya. saya skrg ni rse tertekan kuarga suami dan suami slalu mnyalah kn saya kta kuarga saya mnyusah kan.

sdg kn saya pula rse macam nak m4ti fikir mcm2 mslh rumah dan keperluaan. hri2 ot blik kol 8 ahad serta public pon saya balun msih tak cukup. Saya brkahwin 14 th min bleh d kira brpe thun suami kje berbanding saya.

bkn nak bkira tapi bila suami ckp kuarga saya mnyusah kan dlm hti kcil saya ni slalu bkata “dia pon tak ssh kn aku ke” sdg kn saya dh trlalu pnt min fkir mslh tak pnh henti. bila saya rjin ot kuarga nya dan dia slalu ckp kje2 tp tak de duit. Sedang kan tgungan saya. saya tak pnh bli kprluan sndri min.

saya tak nak mnje dengan skin care bagai. saya tau kje untk kluarga, bayar sewa api air mkn dan skolah anak2. yang saya geram masih d anggp tak bijak mngurus kn duit. Ape perlu saya buat min utk senang kan hati suami dn keluarga nya.

perlu ke saya kje part time lain lagi, atau perlu ke saya berpisah skali lgi degan suami kerana suami slalu menganggap kuarga saya menyusah kan..

saya btl2 di dalam dilema skrg ni krana suami slalu menggangap kuarga saya mnyusah kn sedang kan yang berusha slama ni cuma saya. perlu kah saya tggal kan suami ketika saat kami susah macam ni..

Leave a Reply

Your email address will not be published.