Isu Keluarga

Masalahnya sekarang suami cakap takda perasaan apa2 pada saya dan anak kami sampaikan dia cuma tengok2 je bby Masuk bilik sekejap2 TAKcium bby pon

Salam warga krt.  Saya seorang wanita yang dah berkahwin 2 tahun..  Saya penjawat awam manakala laki saya kerja kilang je..  Kawin atas pilihan keluarga..  Kami pjj..

So saya ambil keputusan untuk pindah duduk dengan suami saya..  Setelah permohonan lulus saya beri tahu suami.. Dia mcm taksuka sebab sblm ni dia suruh saya pindah duduk kpg.. 

Kami asalnya sekampung..  Untuk makluman saya masa tu saya sarat mengandung 7 bulan..  Saya terpaksa juga pindah dekat tpt dia sebab permohonan say dh di luluskan.

Saya stay hotel yang dekat dgn tpt kerja saya.. Tapi jauh dari tpt kerja suami saya..  Dia taknak stay dgn saya alasannya jauh nak pergi kerja..  Jadi saya stay sorg2.. Dia duduk rumah sewa dgn kwn2 dia.

Dia hanya suruh saya duduk rumah makcik saya sebab saya blh WFH..  Jadi takperlu ke office..  Saya pon ikut cakap dia..  Masa di rumah makcik dia langsung takdtg tgk saya walaupon dia bercuti..  Apa2 urusan saya buat sendiri brg2 bby semua saya cari sendiri..

Saya sakit masuk hospital pon dia takdtg tgk..  Saya pergi vaccine pon dia takambil tahu..  Semua tu adik saya yang tlg hantarkan say dgn menaiki motor saja..  Dia dtg tgk masa saya demam lepas vaccine je.. Saya ada cakap dgn dia saya in balik bersalin di kpg.. 

Dia pon suruh juga..  Jadi hari dia hantar saya balik haritu juga bby saya nak keluar..  Alhamdulillah sempat sampai ke hospital di kpg saya..  Sekarang saya berpantang di rumah mertua sebab saya dh takada ibu bapa..  Mertua sgt baik pada saya.

Masalahnya sekarang suami cakap takda perasaan apa2 pada saya dan anak kami sampaikan dia cuma tengok2 je bby Masuk bilik sekejap2 TAKcium bby pon..  Kalau saya suruh peggang bila saya nak mandi baru dia peggang.. 

Nama bby ke kelengkapan bby semua saya yang sediakan..  Dia takambil tahu sgt pon.. Dia cuma cakap dia buat apa2 pada saya atas dasar tanggungjwp.. TAKada rasa sayaang..  Kerana dia di paksa kawin dgn saya.. 

Dia dh ada org yang dia sgt2 sayaang..  Saya hanya bersabar..  Mmg rasa nak cerai.. Tapi fikir ttg anak yang baru lahir ni kesian..  Alhamdulillah saya bergaji juga n lebih besar dari gaji suami..  Saya takpernah minta dia apa2..

Kalau saya minta pon dia akn cakap beli la..  Tanpa beri duit pada saya..  Selalu cakap takada duit..  Waktu pjj kalau saya jumpa dia pon saya yang akn keluar duit untuk sewa hotel..  Dia ada la sekali dua bayarkan hotel..

Tu pon saya kena tanya dulu kalau saya bercuti nak singgah tpt dia dulu sblm balik kpg..  Nak tak jumpa saya..  Dia akn cakap ikut je la.. Kesian anak saya kerana bapak dia cakap takada rasa apa2 bila tgk anak..  Bila saya cerita pon dia buat endah takendah je..  Sepatah tanya sepatah di jwp..

Leave a Reply

Your email address will not be published.