Isu Keluarga

Masalahnya sekarang aku nak cerita tentang suami orang yang terkejar2 aku semasa aku mula jdi janda sampai lh skrg aku dh kawin bru

assalamualaikum min.. aku nak crita skit kt krt ni.. aku bru mendirikan rumah tangga yang bru. bru nak masuk 2 bln usia rumah tgga kmi. seblom ni aku janda anak 4,. anak2 aku semua dh besar2.. yang kecik pun dh umur 12 thn, aku bersyukur dpt suami yang boleh terima aku anak2 n kluarg aku seadanya.

suami aku yang sgt mnjga sholat n banyak mendidik kami ke arh kebaikan. pendek kata dia sgt bertanggungjawab lh.  Sekarang bukan tentang  suami aku nak cerita.

Masalahnya sekarang aku nak cerita tentang suami orang yang terkejar2 aku semasa aku mula jdi janda sampai lh skrg aku dh kawin bru. perkenalan dri zaman skolh sampi lh aku jdi janda bru dia luah kn perasaan pd aku..

tpi min, aku tolak dia cra baik, pertama knp aku tolak dia..sebab dia suami org, kedua sebab aku memg takde prasaan pape pun kt dia.. angp dia sbgai kwn biasa jek. aku mula blok dia di semua media social. aku tak nak istri nya menduh aku “peny0nd01 rumah tgga org”. tpi malang nya..

perkara yang aku takut kn tu jadi jgk kt aku.. isterinya menuduh aku punca rumah tgga nya bermasalah. dia mnuduh aku yang mngod4 suami nya. pd mula nya aku jelas kn care baik. aku n suami nya hanya knlan skolh n takde ape2 hubungan. tetapi isterinya tetp menuduh aku yang bkn2. nasib aku baik.

aku simpan semua chat2 suami nya pd aku. aku skrin shot semua chat tu n aku hntr pd dia. bru lh dia tahu sape yang benar n sape yang slah. dan aku pun maaf kn lh isterinya. setelah beberapa bln dri kejadian tu, suami nya mula chat aku lgi, mnguna kn no tel baru.

mcm biase aku abaikn semua tu. semakin dekt dengan hari perkahwinan aku. aku menceritakan pd bakal suami ketika itu tentg si suami org ni. suami hanya bg nasihat untuk aku Diam kn dri.. lama2 dia pnt, dia akn berhenti dri mngacau..

aku pun ikut kn sahaja kata bakal suami ketika tu.. pd hari mjlis aku berlangsung, hp aku memg aku tak pegang.. aku smpn dlm bilik tdur.. ketika habis mjlis aku lihat di hp aku banyak pgilan tak berjwb. beratus2 kli.. rupe nya aku lupe nak blok nombr bru dia di pgilan.

dia tak dpt hntr wssp. dia hntr sms. semua tu aku abaikan. kemudian aku blok lgi dia di semua media social untuk kli ke berape pun aku dh tak tahu,. takde 1 pun aku tak blok. selepas dri tu, aku n suami bru jalani harian kami sekeluarga dengan baik.

Alhamdulillah syukur sgt2. setelh hampir 2 bln aku hidup berumahtangga bru ni min. si gil4 suami org ni muncul lgi dengan mnguna kn nombr hp bru lgi. aku sampai jdi sgt stress sgt2 dengan si gila ni. aku nak tukar no hp aku.. tpi no hp aku ni aku buat bisnes dan semua kerja2 aku, banak2 semua aku menguna kn no yang same..

dh lebih 20 thn min aku gune no ni.. tak sangka jdi cm ni pulak. aku sgt2 stress dengan si gil4 sorg ni yang selalu mnganggu aku. aku nak mta pendapat semua krt dlm ni. ape patut aku buat? dan pd suami org yang si gil4 ni. kalau lh dia dpt baca luahan aku ni.  tolong lh berhnti dri menggangu aku.

hargai lh istri n anak2 yang kau ade sekrg. kesihanilh istri kau yang banyak berkorban untuk kau. terima kasih min sebab siar kn cerita aku.. jgn kecam aku ye.. aku perlukan nasihat yang baik2.

Leave a Reply

Your email address will not be published.