Isu Keluarga

Kisahnya dua minggu sebelum kami bernikah pejabat agama hubungi saya atas sebab yang saya memang tak duga

Assalamualaikum admin. Saya dan isteri dah lama kenal, sejak zaman sekolah lagi. Kami kini dah berkahwin hampir setahun. Saya ingat saya dah memang betul betul kenal isteri dan keluarga dia. Tapi hakikatnya saya ditipu.

Kisahnya dua minggu sebelum kami bernikah pejabat agama hubungi saya  atas sebab yang saya memang tak duga kalau isteri saya sebenarnya berstatus anak tak sah taraf.

Saya pelik dan rasa tak percaya. Kenapa setelah bertahun tahun kami mengenal hati budi, ibu bapa dia tak nak berterus terang langsung tentang hal penting ni. Dan lebih pelik, nama isteri saya ni berbintikan nama ayahnya, bukan nama Abdullah.

Hakim memberi pilihan pada saya sama ada nak teruskan juga dengan pernikahan ini atau tarik diri. Tapi atas dasar cinta, saya teruskan juga walaupun terpaksa bernikah di pejabat agama, berwalikan wali hakim.

Orang kampung tertanya kenapa tak bernikah di rumah, dan mereka coverline cakap macam macam sedangkan merekalah punca semua ni. Sakitnya hati saya selama ni ditipu.

Tapi macam yg saya katakan, disebabkan cinta saya teruskan juga. Masalah saya sekarang, adakah saya patut bawa isteri untuk tukarkan nama binti kepada Abdullah?

Apa hukumnya kalau dibiarkan saja dia dengan nama sekarang? Saya rasa sedih kecewa, rasa terhin4 kawin dgn perempuan macam ni, sebab keluarga saya dikalangan orang yang baik2, kadang2 nak sentuh isteri pun rasa g£li sebab di dilahirkan dari hasil z¡n4. 

masalahnya sekarang, saya kenal dengan seorang anak d4r4 yang sopan santun dan baik budi pekertinya..hormat org tua dan lahir dikalangan orang2 yang kuat pegangan agama. Tapi dia taknak jadi isteri ke 2. Nak saya jadi suaminya seorang saja. Apa perlu saya buat min? Kalau diberi pilihan, saya lebih memilih dia..

Leave a Reply

Your email address will not be published.