Isu Keluarga

Paling aku terkilan bila isteri buat mak terasa kerana tegur mak aku basuh pinggan terlalu kasar sqmpai berbunyi dan kuat higga cawan dia tersvmbing

Salam min, hide profile saya. Aku suami yang akan menimbang anak ke 2, aku ada masalah dngan isteri aku yang surirmh sepenuh masa yang makin teruk dari segi m4l4snya dan hanya tahu duduk di bilik bermain phone.

Kerja2 rumah tidak dibuat dan kalau di tegur akan bersuara melawan balik. Contoh mudah dari segi masak nasi, tak boleh sebab bila basuh beras kena angkat periuk nasi dan dia pernah beri alasan masa aku tegur tak masak kerana ‘anak boleh ggur sebab dia ada baca artikel pernah orang ggur di sebabkan angkat periuk nasi yang ada air untuk dimasak’.

Masakan lauk lagi la, alasan tak boleh masak sebab akan munt4h dan tak lalu makan masakan sendiri. Basuh baju lagi la tak boleh, lipat baju pula, baju yang di basuh tu dah menjadi baju ktor semula, tak sempat lipat.. Tu pun basuh 4 atau 5 hari skali (sebab aku basuh bila cuti atau baju kerja dah tak de).

Mak aku ziarah aku dan tak dapat balik ke kmpung sebab aku tak dapat nak hantar lagi, so mak aku tinggal dngan aku.. Mak aku berumur 52 tahun tapi alhamdulilalh masih sihat dan kuat..

Dia la yang melakukan kerja2 apa yang sepatutnya isteri aku buat. Kerana dia kesian dengan aku yang penat kerja seharian.. Bila mak aku sini, perangai isteri aku ni lagi mnjadi2.

Paling aku terkilan bila isteri buat mak terasa kerana tegur mak aku basuh pinggan terlalu kasar sqmpai berbunyi dan kuat higga cawan dia tersvmbing, mak aku pakai selipar dapur hingga bawa keluar rumah sebab nak buang smpah..

Aku tegur isteri kenapa nak marah mak kalau semua benda dia marah tu adalah semua kerja yang patut dia buat masak basuh dan buang s4mpah.. Isteri aku tak memasak dan memasak pun hanya akan masak untuk dirinya atau lebih kepada order delivery.

Dia makan di dalam bilik dan tak pelawa mak aku malah masakan mak aku masak sepanjang duduk dengan aku lansung tak di makan kerana dia akan munt4h dan tak lalu dengan tekak dia, anak sulung aku ni tidak mahu di ajarnya kerana dia stress ajar anak aku dan bagi alasan klau stress takut effect baby dalam perut so dia nak aku yang ajar lepas aku balik kerja.

Mak aku kesian dengan aku yang makin penat kat tempat kerja dan di rumah, mak aku pesan suruh tegas dengan isteri dan kalau macam ni juga keadaannya cari la isteri yang baru kerana aku masih muda Isteri aku satu je bgusnya, layanan diatas katil, tak dimnta pun dia yang akan minta..

Aku nak tanya wrga krt, apa patut aku buat, aku bukan tak tegur tapi takut tegur nanti smpai dia emosi effect kepada anak aku yang dalam kandungan tu

Leave a Reply

Your email address will not be published.