Isu Keluarga

Dipendekkan cerita selepas dia kawin dia cakap dia tak sentuh isterinya tapi masalahnya Lepas 5 bulan dia kawin baru saya tau bini dia pregnant Saya kena tipu idup2.

Assalammualaikum admin dan warga krt.
Mohon hide profile saya. Saya telah berkawan rapat dengan rakan ofis hampir setaun dan tak sangka kami saling menyukai.

Mase tu saya dah tunang. Lagi 5 bulan nak nikah saya sedar saya cintakan rakan ofis saya tu dia pun suka kan saya dan kami terus terlanjur. saya terus terang dengan tunang saya dan mintak untuk putus.

Tapi tunang saya terlalu sayagkn saya dan sanggup percepatkan pernikahan jadi 2 bulan dengan membawa family dia datang dari jauh. Saya mintak pndpt mak saya.

Tapi mak cakap dah campur orang tua macam mane nak putus malu je nanti. ‘Pape pn kawin je dlu nanti nak cerai cerai.’ Tu ayat mak saya.

Saya luahkan perasaan dekat kawan saya tu yang saya cintakan dia. Kawan saya tu pun dah ade gf berkawan dari zman di ipt lagi. Dan i mintak dia pilih sama ade i ataupun gf dia.

Dia takpilih saya, dia cakap gf dia tak ade buat salah ape2 tapi masalahnya kami dah terlanjur.. Dan saya pun berkawin dengan tunang saya.  mase prnikahan saya menangis sebab fikirkan kawan saya.

Saya dengan suami pjj. Suami jarang balek. Selepas 2 bulan kawan saya cari saya meluahkan yang dia terasa kehilangan saya. Dia menyesal tak pilih saya. Dia baru sedar dia cintakan saya juga. Akhirnya kami terlanjur lagi. Banyak kali terlanjur.

Kami macam suami isteri. Kemana saje berkepit je. Dia dh mule abaikan gf dia. Kawan saya ni boleh tahan hensem macam suami saya juga. Kt ofis ramai nak jodoh jodohkan dia dengan gadis2 kt ofis. Walaupn sekadar gurauan saya tetap jeles.

Dan saya suruh dia brtunang dengan gf dia. Untuk elak rmai kacau dia. Mase ni dia tengah pjj smbung ijazah. 4 5 taun bru abis so saya tak delah risau dia kwin sebab katenye dah abis belajar baru kawin.

Tak sangka setaun lepas tu keluarga gf dia putuskan setaun lps brtunang kawin. Hati saya r£muk. Sedih akan kehilangan dia.

Dipendekkan cerita selepas dia kawin dia cakap dia tak sentuh isterinya tu kononnye tak ade selera dan untuk pengetahuan semua bini dia tak cantik, gmk, agak gel4p kulit dia.

Jauh dengan saya, saya cantik dan walaupan dah jd bini orang ramai masih try ngorat dan kadang orang tatau pun saya dah kawin.

Lepas 5 bulan dia kawin baru saya tau bini dia pregnant. Saya kena tipu idup2. Sedangkan saya langsung tak layan suami saya.

Saya dingin. Tiap kali gaduh saya mesti mintak cerai dengan suami. Tp suami takprnah nak lepaskan saya. Dia terlalu cintakan saya.

Sedangkan saya takde rase cinta pun pd suami. Sejak laki tu kantoi tipu saya, banyak kali saya cuba tinggalkan dia, tiap kali tu la dia tunjukkn cintakan dia sungguh2 pada saya. Dia janji akan kawin dengan saya.

Dia cakap dia bagi bini dia anak sebab bini dia nak anak cepat dan dia juga selalu meluahkan hal kelambu dia dengan bini dia yang hambar dan rupenye brsama tanpa cinta takde feel apa2 dan merungut bosan dengan bini dia.

Sekarang dah hampir 3 tahun perkahwinan saya dan setahun perkerkahwinan dia.. akhirnye kantoi dengan bini dia psl hubungan kami. Bini dia mintak cerai dan dia bru sedar dia cintakan bini dia.

Katenye sejak dia tengok anak dia. Now.. saya mengalah.. hidup dia dh lengkap sebab dah ade rase cinta at bini dia.. dan saya? Dia cakap cinta saya juga. Niat nak jadikan saya no.2 dan janji akan brtanggungjawab.

Dia ingt saya nak ke? Saya ade kerjaya, rupa, mampu beli rumah sndri, kete pn dah cash name saya, dan saya juga ade anak bru 9 bulan.

Comei sngt. Buat ape saya nak brkongsi cinta sedangkan terang2 dia dh khianati saya. Mybe sebab saya dh slalu brtaubat dan Allah dh tunjukkan perangai sebenar dia.

Tiada cinta yang kekal melainakan cinta dengan Allah yang satu. Masalah satu pula timbul bila saya dah mula berubah, suami dah mula buat hal, suami kenal dengan perempuan lain,

dan mengakui kalau mereka ada perancangan nak bernikah, suami juga berjanji akan berlaku adil, tapi saya tak rela berkongsi kasih. Ya Allah ujian apa kah ini? Doakan rumah tangga saya bahagia selamanya.

Leave a Reply

Your email address will not be published.