Isu Keluarga

Kisahnya setahun yang Lepas saya dapat tahu dari kawan2 ditmpt kerje suami kalau dia berhubung rapat dengan seorg anak d4r4a berusia 32 thn.

hai..saya mnta pandangan. Saya Pernah jadi j4nd4 11 thn yang dulu dan punya 2 anak. Selepas tu saya berkahwin dengan lelaki bujang dan dikurnia kan lagi 2 anak berusia 8 dan 4 thn. Sebelum ni rmh tgga kami bahagia.

Sampai kami terpaksa PJJ 3 tahun lepas. Saya seorang je anak perempuan dlm fmly terpksa blik ke kampung tuk jga mak yang berusia 70thn. Kisahnya setahun yang Lepas saya dapat tahu dari kawan2 ditmpt kerje suami kalau dia berhubung rapat dengan seorg anak d4r4a berusia 32 thn.

Perempuan tu kje berpangkat. Ade rmh besar sndri. Ade kereta besar berduit dan cantik org nye. Tapi Suami menafikan nye kata nye hanya sekadar kawan di tmpt kje. Saya pernah terjmpe vdo col slma 10 minit di telgrm tapi di nafikan oleh kedua2 nye kata nye tertekan.

Saya jga jumpa payslip online mlik pmpm tu dlm fon suami tapi suami ckp pmpm tu hanya pjam hnpne tuk Chek gaji. kemuncak nye 3 bln yang lalu saya dpt thu dari kwn yang suami saya duduk sebumbung dengan pmpm tu.

rmai yang terserempak suami dan dia mkn berdua di kedai makan berjln di pasar MLM dan sering naik kereta berdua. saya dan suami bergaduh  bes4r. Akhirnya suami mengaku MMG dia selalu Kuar dengan pmpm tu tapi hanya sekadar seorg kawan tak lbh dri tu.

bln bercinta. dan isu duduk sebumbung tu suami kata pmpm tu hanya melnggan grab dri suami saya tuk membeli brg dan minta hantar kerumah nye. suami saya masuk ke dlm pagar letak brg didlm rumah sebab brg tu agak berat..

perempuan tu duduk seorang dri. Saya tak tahu mne yang harus saya percya. Setelah itu saya jgak dpt thu Suami sering tiada diblik Swee nye pada MLM hari bila saya bertnya. suami saya ngaku dia tido didlm kerta slps membuat grab

dia sering tergngu dengan dengkuran kawan sblik nye tu sebab dia sllu tdo didlm kerta..slps tu saya secara snyap2 tlh buat trace di kereta suami.. saya pergi di tmpt suami di MLM hari dan saya dpati dia tiada tdo didlm kereta mahu pun dibilik.

3jm perjalanan saya kesna..pai pg saya tggu..esok nye saya tggu ditmpt kje suami..pukul 8 pg suami saya Smpai masih berpakaian SMLM..bila saya tanya dia tdo dimana dia berdalih pulak pinjam kereta mlik pmpm tu dan tdo didlm kerta pmpm tu.

dengan alsn dia thu yang saya trace GPS di kerta suami..saya tanya suami mandi di mana tuala takde..suami ckp dia mandi di caltek dan tuala dah disedia oleh pmpm tu di dlm kerta pmpm tu…hati saya kuat mgrsakn yang suami hanya berdalih tuk menutupi slh nye

tapi seperti biasa..suami dan pmpm tu ttapi menafikan hbgan mereka..skng ni suami nak cerai kn Sayaa kata nye taktahn dengan perangai cemburu dan tduh2 dia bukan2. dan sifat saya yang sllu megokong..

bila saya wssup dia tanya dia dah mkn ke dah balik ke buat dia rasa   terkokong dia dah tua thu la dia nak mkn atau nak blik. slh ke saya jauh dari suami tanya dan ambik berat pasal suami. suami ckp dia rasa marah bila saya col atau wssup dia. saya seorg isteri yang tersa sprti terani4ya.

suami saya nak cer4i kn Sayaa hanya ats alasan tawar hati dan tak nak rasa terikat suami ckp jiwa nye kosong. masa hari mgundi Suami blik kerumah ayh nye dan saya pergi kesana hantar anak2. MLM tu saya ade tdo disna. bila sayaa cuba mnja2 dengan nye dia tak pulak menolak.

Suami layan BG nafkah batin at saya sampai berkali2. Ade ke yang tawar hati masih Lyn isteri kalau dah takde perasaan..saya beraggpn suami dah ok dan lembut hati pada saya..

malang nye suami ttapi mgfail kn cerai dlm mkmkh slps beberapa hri dan kami akan naik mkmkh 12.12 ni..saya dlm dilema apa slh saya sbnar nye..suami ttapi nak cerai an saya dan myalh kn saya yang membuat dia berubah hati bkn sebab prmpm lain atau nak kawin lain kata nye..

BG dia ruang tuk hidup sndri tak terikat dengan spe2 dia nak kumpul duit kumpul harta kalau de jodoh bersama lagi ada lah… dia menceraikan saya agar saya boleh berubah dari sifat cemburu ambik tndkn pendek tanpa berfikir dulu akibat nye kata nye..

dan dia nak rawat hati dia yang dah tawar. saya nak mntk pendapat betui ke ape yang saya rsa slma ni yang dia de hbgan dengan pmpm tu atau mng saya yang bersalah..dan bru2 ni saya thu pmpm tu dah berhenti kje dan berpindah..

tapi saya kuat rsa diorg masih berhbgn…doa kn yang terbaik tuk saya ye…saya seorg suri rumah…anak saya dengan suami pertama ade seorg yang 0ku.

saya takthu nak mula kn hidup baru MCM mana lg .dengan anak2 dengan mak…dengan rsa sakit yang saya rsa lagi..hanya Allah tempat saya berpaut. tipu la kalau saya ckp saya kuat MMG saya sangat rapuh stiap MLM saya buat thjud mngis minta allah kuat kn saya.

Hlang kn rasa sayang saya pd suami…moga masa leh merawat sakit dan luka yang saya alami ni .jujur saya sayang kn suami dan rumah tgga saya…sblm ni suami sangat baik bertggugjawb..

smbyang 5 waktu..bg nfkh ckup…takpernh nak marah2 tapi dlm masa 3 bln ni dia berubah total 360 drjh…marah ckp kasar gn saya bila dia disna …bila balik sini dia ok ckp pun ok .cuma dia taknak duduk di rumah saya dia akn ambik anak blik duduk rumah ayah dia…

moga saya redha dengan ujian Allah turunakan ni mgkin leh tebus dosa2 saya yang banyak ni…Allah berat nye ujian yang saya rsa kn…moga de hikmah di sblik nye…terima kasih maaf jika agak pjng penulisan saya… Assalamualaikum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *