Isu Keluarga

Kisahnya baru2 ni saya bergaduh besar lagi dengan isteri sebab saya minta tolong dia ambilkan air disebabkan saya tengah makan waktu tu

Assalamualaikum. Saya dah buntu sangat. dah hampir tak boleh menahan n4fsu saya lagi.  isteri masih lagi dengan pendirian nak berpantang setahun. dah 10 bulan saya berpuasa.

Kisahnya baru2 ni saya bergaduh besar lagi dengan isteri sebab saya minta tolong dia ambilkan air disebabkan saya tengah makan waktu tu. dia memb€nt4k pergi kedapur dengan muka yang tak ada lansung keikhlasan.

membebel2 seolah apa yang saya mintak tolong pada dia. satu perkara yang amat membebankan pada dia. disbabkan saya terasa saya nampak dia tengah tuangkan air saya ambil cawan dan isi air sendiri bila isteri nampak saya buat macam tu dia terus lemp4rkan cawan ke dalam sinki.

Ini bukan kali pertama dia buat perangai macam tu. sebelum ni banyak kali dia buat perangai. ada sebelum ini. waktu kami keluar. berselisih faham. sampai je rumah. dia terus camp4kkan handbag dekat luar rumah. Saya betul2 hilang sabar waktu tu. dan men4mp4 isteri saya..

saya tau akan ada yang kata saya dayus pkul isteri tapi saya dah betul2 hilang sabar. kalau tuan/puan berada ditempat saya adakah tuan/puan boleh bersabar? Setiap hari..bila bercakap dit€ngking2 nya saya. Atas sbb perkara yang kecil.

contoh cawan minuman yang bru tak sampai 10 minit saya tinggalkan tak dibawa ke dapur, baju anak, barang mandian lepas guna untuk siapkan anak yang berusia 10 bulan tak letak susun balik bakul.

Pernah sekali kami bergaduh isteri saya nak buka pintu kelu4r dari kereta waktu kereta tengah bergerak saya hanya diam dan etiap kali saya bersabar. hinggalah saat itu. untuk pengetahuan. isteri saya tidak berkerja

Kadang2 saya termenung sorang diri. apa salah saya. apa dos4 saya. kenapa nasib saya begini. Setiap kali berbalah.i saya akan terpikirkan nasib anak.. kalau jd apa2 pada hubungan kami.. tapi. Sampai bila saya dapat bertahan. apa gunanya ada yang hal4l apabila dihar4mkan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *